ستاری: معاونت علمی و فناوری دخالتی در نحوه آزمون استخدامی و بیمه ندارد

معاون علمی با تاکید بر این که معاونت در خصوص بیمه و قراردادهای پذیرفته شدگان این آزمون هیچ دخالتی ندارد، گفت: قرارداد و بیمه پذیرفته شدگان بر اساس ضوابط وزارت کار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی با تاکید بر ضرورت حمایت از جوانان تحصیل کرده اظهار کرد: برنامه فن آورد که یک رویداد در حوزه فناوری به شمار می‌رود، استارتاپی است که از حدود ۵ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این استارتاپ با برگزاری مسابقاتی اقدام به شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه‌های فناوری کرده است.

ستاری خاطر نشان کرد: برای ما بسیار مهم است که این برنامه و رویداد به صورت گسترده، توسعه یابد که این امر در حال بروز است به گونه‌ای که در سال گذشته از طریق این رویداد ۲۸ استعداد شناسایی و برای فعالیت به شرکت‌های بخش خصوصی و دانش بنیان معرفی شده‌اند.

معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر این که عمده اشتغال این تعداد استعداد شناخته شده در شرکت‌های دانش بنیان بوده است یادآور شد: در ادامه این فعالیت‌ها از دو سال گذشته اقدام به برگزاری آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های دانش بنیان و تجاری شده است و در سال جاری بیش از ۱۰ هزار نفر امکان شغل یابی دارند.

ستاری با تاکید بر این که استارتاپ‌های ما در حوزه شغلی وارد شده‌اند یک اتفاق بزرگی است ادامه داد: علاوه بر این استارتاپ، استارتاپ‌های دیگری در کشور ایجاد شده‌اند که در حوزه‌های فناوری مشغول به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: این که یک استارتاپ در سال بتواند حدود ۱۰ هزار شغل برای افراد جویای کار ایجاد کند، یک اتفاق بزرگ است و ما نیز باید جوانان را تشویق کنیم تا این نوع فعالیت‌ها را توسعه دهند و بتواند قابلیت‌های خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان در آینده ایجاد کنند.

ستاری همچنین به روند برگزاری دومین آزمون استخدامی اشاره کرد و گفت: معاونت علمی در جزئیات برگزاری این آزمون وارد نمی‌شود چرا که ما بخش دولتی هستیم در حالی که مصاحبه کنندگان و مجری این رویداد از بخش خصوصی است.

ستاری برگزاری این آزمون را یک اتفاق فوق العاده توصیف کرد و ادامه داد: برگزاری این آزمون توانسته است رضایت نسبی را در میان افراد جویای کار ایجاد کند چرا که این افراد قادر هستند متناسب با استعداد و انتظارات خود شغلی در شرکت‌های صنعتی و تجاری پیدا کنند.

معاون علمی رئیس جمهوری با ابراز امیدواری که چنین رویدادهایی توسعه یابد، گفت: ما در دولت به عنوان معاونت علمی به صورت گسترده به شتاب دهنده‌ها کمک می‌کنیم. عمده حمایت‌های ما حمایت‌های مالی نیست بلکه حمایت‌هایی است که بخش خصوصی بتواند فعالیت‌های خود را توسعه دهد.

معاون علمی با تاکید بر این که معاونت در خصوص بیمه و قراردادهای پذیرفته شدگان این آزمون هیچ دخالتی ندارد، اظهار کرد: قرارداد و بیمه پذیرفته شدگان بر اساس ضوابط وزارت کار خواهد بود.

ستاری همچنین به وضعیت توسعه فناوری در سال جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان در حال رشد هستند و اعمال تحریم‌ها علیه کشور نیز باعث شده است که بازارهایی که در گذشته در اختیار نداشتند در اختیار بگیرند و این اتفاق خوبی در حوزه دانش بنیان‌ها است.

وی همچنین اظهار کرد: ما تلاش داریم تا مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌هایی چون مالیات و گمرک کم رنگ شود، ضمن آن که پایگاه‌های صادراتی ما به خوبی فعال هستند و امیدواریم با این زیرساخت‌ها، شرکت‌ها بتواند به ویژه به کشورهای همسایه صادرات محصول داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998756

وب گردی

وب گردی