عناصر ضد انقلاب به دنبال آسیب رساندن به ملت انقلابی ایران هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسئله امنیت و حفظ امنیت راهیان نور بسیار مهم است، عناصر ضد انقلاب به دنبال آسیب رساندن به ملت انقلابی ایران اسلامی هستند.

به گزارش ایسکانیوز ، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز پنجشنبه در نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور که صبح امروز در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد با تشکر از دست اندرکاران راهیان نور گفت: راهیان نور موقعیت بسیار خوبی برای انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس است و همه دستگاه‌ها باید برای انجام بهتر آن تلاش کنند.

وی افزود: در بیان خاطرات دفاع مقدس باید تلاش شود که حقایق به درستی و روشنی مطابق آنچه وجود داشته به جوانان انتقال داده شود و از بزرگ نمایی دوری کرد.

سرلشکر باقری گفت: مسئله امنیت و حفظ امنیت راهیان نور بسیار مهم است، عناصر ضد انقلاب به دنبال آسیب رساندن به ملت انقلابی ایران اسلامی هستند و در اردوهای راهیان نور که جوانان انقلابی حضور دارند می‌بایست دقت لازم برای تامین امنیت این حرکت عظیم به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات ۷۰ درصد زائران راهیان نور را جوانان تشکیل می‌دهند به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم باید همکاری بیشتری در برگزاری اردوی راهیان نور داشته باشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پاسخ گویی به سوالات جوانان در جریان اردوی راهیان نور را بسیار مهم دانست و گفت: باید در مدت حضور جوانان راهیان نور افراد مطلع دلایل ادامه جنگ و شبهه‌های که برای جوانان به وجود آمده را پاسخ دهند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باره اهمیت راهیان نور گفت: مقام معظم رهبری نقش بسیار مهمی برای راهیان نور در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی قائل هستند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما به عنوان نسلی که دفاع مقدس را دیدیم باید قدر و ارزش آن را به خوبی بشناسیم و به دیگران بشناسانیم، افزود: باید جوانان بدانند که در دفاع مقدس چه اتفاقاتی رخ داده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس تاثیرات زیادی بر زندگی مردم و تمامی مستضعفان جهان داشته است، گفت: اگر امنیت پایدار و آرامش قابل اعتماد در کشور داریم و اگر مردم ایران سربلند هستند و فرهنگ اصیل ایران رشد می‌کند مرهون دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان است.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه جوانی اگر یک بار بتواند از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید کند یک فرصت بی‌نظیر است، تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد شود که جوانان بتوانند سوالات خود را بپرسند و پاسخ آن را دریافت کنند.

وی افزود : عده‎ای از محققان در شهرها و در تجمعات کاروان‎ها و جلساتی که برگزار می‎شود حضور پیدا کنند و به تشریح عملیات‎ها و پاسخ به پرسش‎ها بپردازند. سوال و پاسخ رو در رو در رفع ابهامات دفاع مقدس کمک‎کننده است.

وی بر پیگیری بحث به روزرسانی یادمان‎ها تاکید کرد و یادآور شد: برای ما جالب است که مقام معظم رهبری بر راهیان نور تاکید خاص دارند و مهر ماه که پیشکسوتان بحث ادبیات دفاع مقدس به محضر ایشان رسیدند مطالبه گری ۱۰۰ برابری اقدامات راهیان‎نور را خواستار شدند.

کد خبر: 998768

وب گردی

وب گردی