حضور واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و بانک‌ها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این‌که سیاست‌های این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه ایجاد ارتباط با صنایع است، از ارتباط این دانشگاه با بانک‌ها و صنایع مختلف خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حسین حسینی تودشکی معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در افتتاحیه مرکز نوآوری دانشکده ریاضی، علوم کامپیوتر و بانک ملت در دانشگاه امیرکبیر گفت: یکی از آرزوهای ما این بود که در دانشکده ریاضی کارآفرینی و نوآوری را آغاز کنیم. خوشحالم که اولین مرکز نوآوری در این دانشکده شکل گرفته است.
وی با اشاره به اینکه سیاست‌های این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری ایجاد ارتباط با صنایع مختلف است، گفت: پیش‌تر جسته و گریخته و به صورت پروژه‌ای ارتباطاتی وجود داشته، ولی هیچ‌گونه مدلی که بتواند این ارتباطات را پایدار کند و دانشگاهیان بتوانند به طور مؤثر نیازهای صنایع را وارد پروژه‌های خود کنند، وجود نداشته است. در این امر شکل‌گیری مراکز نوآوری مشترک و حضور بخش‌های تحقیق و توسعه (R&D) صنایع در دانشگاه‌ها می‌تواند مؤثر باشد.
حسینی افزود: خوشحالم که امروز بگویم با چند شرکت و بانک توانستیم این تعامل را در مرکز نوآوری دانشگاه ایجاد کنیم. یکی از شرکت‌های معدنی، بانک آینده، بانک ملی و بانک ملت بخش تحقیق و توسعه خود را وارد دانشگاه کرده‌اند. با شرکت‌های حمل‌ونقل تعامل خوبی ایجاد کرده‌ایم و آن‌ها هم بخش R&D و بخش‌های راهبردی خود را در دانشگاه مستقر می کنند. فکر می‌کنم با جلساتی که طی چندماه گذشته با صنایع مختلف داشتیم، بتوانیم تعداد شرکا و حضور صنایع در دانشگاه را افزایش دهیم و از این طریق بتوانیم یک ارتباط مؤثر و پایدار با صنایع ایجاد کنیم.


معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در حوزه‌هایی که بانک‌ها کار می‌کنند، دانشگاه بیشتر فعال بوده و در این حوزه دانشجویان ارتباط خارجی خوبی داشتند و توانستند برخی نرم‌افزارهای خود را به بانک‌های اروپایی بفروشند و در دانشگاه این اتفاق رخ داده است. فکر می‌کنم اگر بانک‌ها بتوانند خود را بین‌المللی کنند، بحث‌هایی مانند پالرمو و نگرانی‌هایی که وجود دارد، می‌تواند قبل از تبدیل شدن به یک معضل سیاسی حل شود. دانشگاه در حوزه بانکی پروژه‌های supportive اجرا می‌کند.


حسینی در پایان گفت: امیدواریم در حوزه فعالیت‌های بانکی بتوانیم مرکزی ملی در دانشگاه ایجاد کنیم. این مرکزی هم که امروز افتتاح می‌شود، فقط مرکز دانشکده ریاضی نیست و شما به عنوان بانک ملت می‌توانید از این مسیر به کل پتانسیل‌های دانشگاه دسترسی پیدا کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 998777

وب گردی

وب گردی