نخستین رویداد طراحی و ساخت نانو حسگرهای زیستی برگزار می‌شود

اولین رویداد ملی طراحی و ساخت نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع با هدف شناسایی گروه های دانش بنیان، نوپا و حمایت از آن‌ها به منظور طراحی و ساخت «نانوحسگر زیستی تشخیص سریع» برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، گروه های دانش بنیان خلاق و نوآور، دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، و سایر پژوهشگران و فناوران از داخل و خارج کشور می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و از جوایز و گرنت تحقیقاتی جمعا به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و از فرصت جذب تسهیلات ستاد توسعه زیست فناوری کشور، صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست فناوری و سایر شتابدهنده ها و صندوق های سرمایه‌گذاری همکار در رویداد تجاری‌سازی برای برندگان نهایی رویداد بهر‌ه‌مند شوند.

ابوالفضل میرزاپور، دبیر اولین رویداد ملی طراحی و ساخت نانوحسگر‌های زیستی تشخیص سریع گفت: «فراخوان این رویداد که خرداد سال آینده در تهران برگزار می‌شود، از یکم اسفند ماه ۹۷ آغاز شده است. این دوره اولین رویداد ملی است که در حوزه‌ی طراحی و ساخت نانو حسگر‌های تشخیص سریع برگزار می‌شود و مجری آن شبکه‌ی پیشران طراحی و ساخت حسگر‌های زیستی تشخیص سریع با همکاری ستاد زیست فناوری کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. »

وی در ادامه افزود: «با توجه به اینکه ظرفیت پژوهشی در دانشگاه بوده و از نظر دانشی هم طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی خوبی انجام شده احساس کردیم می‌توانیم فرآیندی را طراحی کنیم که طی آن گروه‌های تحقیقاتی بتوانند ایده‌ها، نظرات، طرح‌ها و نمونه ها‌ی آزمایشگاهی که تا کنون تولید کرده‌اند، را ارائه دهند. نمونه‌های برتر در این رویداد طی فرآیند ارزیابی مشخص و رقابتی که با هم خواهند داشت، انتخاب می‌شوند؛ همچنین ضمن ارائه‌ی آموزش‌های لازم برای توسعه‌ی این فناوری، شرایط را برای تامین برخی از نیازمندی‌های فناوری، تحقیقاتی و برخی از زیرساخت‌هایی که نیاز دارند، شرایط را آماده خواهیم کرد تا تولید این محصول به صورت تجاری با همکاری شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری داخلی صورت گیرد و هدفمان این است که پس از برگزاری این رویداد حداقل چند محصول قابل ارائه به بازار داشته باشیم. شروع فراخوان این رویداد از یکم اسفند ماه ۹۷ خواهد بود و تیم‌ها، محققان و گروه‌ها تا بیستم فروردین ماه ۹۸ فرصت خواهند داشت تا طرح‌ها و ایده هایشان را با مراجعه به سایت http://fast-diagnostic.ir ارائه دهند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 998800

وب گردی

وب گردی