فیس‌بوک و اینستاگرام اطلاعات غلط را منتشر نمی‌کنند

فیس بوک و اینستاگرام تصمیم دارند، اطلاعات اشتباه منتشر شده در زمینه واکسیناسیون را حذف کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، انجام واکسیناسیون در ایالات متحده، دو قطب متفاوت در کشور ایجاد کرده است. بعضی از مردم آمریکا اعتقاد دارند واکسیناسیون باعث ایجاد اوتیسم در کودکان می شود. اخبار دروغین و نظرات شخصی در زمینه واکسیناسیون در رسانه های اجتماعی همچنان به اشتراک گذاشته می شود. فیس بوک و اینستاگرام تصمیم گرفتند اطلاعات اشتباه در این زمینه را حذف کنند.

«بی بی سی» در گزارشی از سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که بیماری سرخک در سراسر جهان همچنان به سرعت در حال رشد و گسترش است و هر سال هزاران کودک بر اثر سرخک جان خود را از دست می دهند. در این گزارش بر اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از سرخک تاکید شده است.

در رسانه های اجتماعی نظرات مختلفی در مورد این خبر منتشر شده است. برخی از گروه های ضد واکسیناسیون در ایالات متحده شروع به اشتراک گذاری اطلاعات نادرست در رسانه های اجتماعی کرده اند.

خبرهایی مانند این که «واکسیناسیون باعث ایجاد اوتیسم می شود و یا واکسن ها، حاوی سموم خطرناکی هستند» در رسانه های اجتماعی توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

پس از خواندن این اطلاعات، بسیاری از مردم اقدام به متوقف کردن واکسیناسیون فرزندان خود کرده و در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که به این اطلاعات غلط اعتقاد دارند، به دنبال این اتفاقات فیس بوک و اینستاگرام مجبور به اتخاذ یک تصمیم مهم شدند.

شرکت، هم رتبه بندی گروه های خبری منتشر کننده این اطلاعات غلط را کاهش می دهد هم آنها را در قسمت جستجو در رده های پایین قرار می دهد. همزمان اینستاگرام اجازه هشتگ گذاری به آنها نخواهد داد.

این شرکت همچنین تبلیغات حاوی اطلاعات نادرست درباره واکسیناسیون را قبول نمی کند و اطلاعات اشتباه در زمینه واکسیناسیون را حذف خواهد کرد.

علاوه بر این، براساس بیانیه شرکت، این تحریم تنها شامل موضوع واکسیناسیون نیست بلکه شامل تمام صفحاتی که حاوی اطلاعات نادرست در زمینه باورهای صحیح علمی هستند، می شود و در سراسر جهان اعمال خواهد شد. انتظار می روند اقدامات اعلام شده در این زمینه بزودی اجرا شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998813

وب گردی

وب گردی