ضرورت همراهی مردم برای حل مشکلات پایتخت/ تهران بدون همراهی مردم رنگ نمی‌گیرد

شهردار تهران در دوره هفتم مراسم یادبود هنرمندان درگذشته در سال ۹۷، بر ضرورت همراهی مردم برای حل مشکلات پایتخت در کوتاه‌مدت تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، شهردار تهران با شرکت در مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال ١٣٩٧ به تماشاخانه ایرانشهر رفت.

پیروز حناچی سخنانش در این مراسم را با یک خاطره آغاز کرد: به خاطر دارم سال‌ها پیش با دانشجویانم به شیراز رفتیم و در مسجد نصیر الم لک که رنگین‌کمانی از هنر و معماری است، روی یک کاشی این شعر از سعدی نقش بسته بود که «غرض نقشی است که از ما باز ماند، که هستی را نمک بی نم بقایی، مگر صاحب دلی روزی به رحمت، کند در کار درویشان دعایی».

حناچی در ادامه گفت: بسیاری از انتخاب‌های ما در زندگی، معمولاً تصمیم بر سر یک دوراهی است. این دوراهی می‌تواند خیر دائمی را در ادامه داشته باشد یا نتیجه‌ای جز شر دائمی نداشته باشد. فضایی که امشب در آن هستیم، نتیجه یک خیر دائمی هست. از این موارد در شهرمان زیاد داریم. به‌عنوان مثال باغ نگارستان نتیجه یک تصمیم و انتخاب درست است؛ جا دارد همین‌جا یادی کنیم از مرحوم دکتر حسن حبیبی، که جلوی تخریب و جایگزینی آن باغ زیبا با ٣ برج را گرفتند. باید همه کمک کنیم تا در این دوره از این جنس باقیات‌الصالحات از خود باقی بگذاریم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش وضع کنونی تهران را ناخوشایند دانست و تصریح کرد: لازم نیست من به شما بگویم که چرا وضعیت شهر خوب نیست، چرا که شما بهتر از هر کسی مطلعید. در میان‌مدت و بلندمدت راه‌هایی برای اصلاح وجود دارد، اما در کوتاه‌مدت هیچ راهی جز همراهی مردم وجود ندارد. باید کاری کنیم که دغدغه بهبود شهر تبدیل به یک خواسته و جریان عمومی شود.

حناچی تصریح کرد: مسبب ۴٠ درصد از آلودگی شهر وسایل نقلیه شخصی شهروندان است و اگر مردم دل بدهند و عزم عمومی وجود داشته باشد، بدون‌شک نتیجه‌اش را می‌بینیم. ما امسال از نظر آلودگی روز اضطراری نداشتیم. این در ١٠ سال اخیر کم‌سابقه بود. البته بدون‌شک افزایش نزولات آسمانی بی‌تاثیر نیست، اما دوربین‌های کنترل تردد نیز تأثیر به‌سزایی داشته‌اند و باید همین مسیر را ادامه دهیم.

شهردار تهران با اشاره به این‌که در آموزه‌های دینی و فرهنگی‌مان نیز بر زیبایی و زیبایی‌آفرینی خداوند تأکید شده است، عنوان کرد: باید زیبایی را در شهر به ارمغان بیاوریم. چیزی که کمتر می‌بینیم. شهر‌های موفق آن‌هایی هستند که عناصر زیبا و زیبایی‌طلبی را در جای‌جای آن‌ها می‌بینید. تلاش می‌کنیم با کمک هنرمندان شهرمان را زیباتر کنیم و رنگ شهرمان را تغییر دهیم. اگر از ما بپرسند که تهران چه رنگی است، احتمالاً می‌گوئیم خاکستری؛ تهران رنگ خاصی ندارد. در حالی که فرهنگ و معماری سنتی ما سراسر رنگ است. انگار چیز‌های مهمی را فراموش کرده‌ایم.

شهردار تهران در پایان گفت: امیدوارم کسانی که دل شأن برای ارزش‌های قدیمی‌مان می‌تپد، کمک کنند تا روزگار بهتری را رقم بزنیم.

گفتنی است شعار مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال ١٣٩٧ (دوره هفتم)، «آیین چراغ خاموشی نیست» است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998826

وب گردی

وب گردی