عضویت بیش از ۲ میلیون جوان در کانون‌های مساجد کشور

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد با اشاره به عضویت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار جوان در کانون‌های مساجد گفت: دیدار با رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین درخواست جوانان مساجد کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، همزمان با بیست‌وششمین سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی دبیر این ستاد به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پرداخت.

وی ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر علیه‌السلام گفت: امام باقر(ع) از جدش پیامبرصلی الله نقل می‌کند که از جبرئیل سوال کردند کدام مکان‌ها محبوب‌تر و دوست داشتنی‌تر نزد خداوند هستند؟ حضرت جبرئیل امین پاسخ می‌دهند: مساجد بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین مکان نزد خداوند است و محبوب‌ترین مردم هم نزد خدا کسانی هستند که ابتدا وارد مسجد می‌شوند و دیرتر از این مکان مقدس خارج می‌شوند. همچنین جابربن عبدالله انصاری به نقل از امام باقر علیه‌السلام می‌فرماید: از امام سؤال شد آیا خوب است کودکان را هم با خود به مسجد ببریم؟ امام پاسخ دادند: کودکان را به مسجد ببرید اما آنها را در یک صفحه و در انتهای مسجد جمع نکنید بلکه بهتر است کودکان در صفوف مختلف و در کنار بزرگترها باشند.

وی با اشاره به بیست‌وششمین سال تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سامانه مسجد نام خود را ثبت کرده‌اند و ۲۵ هزار کانون فعال برای جذب کودکان و نوجوانان به مسجد تشکیل شده است.

ارزانی مسجد را محل تربیت آحاد جامعه دانست و گفت: اگر کودک، نوجوان، زن مرد و آحاد مردم در مسجد فعالیت کنند، مسیر هدایت را به درستی طی می‌کنند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این ستاد را نخستین نهاد در لبیک به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب معرفی کرد و گفت: پس از انتشار بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب بچه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اولین کسانی بودند که با تشکیل کمپینی به این ندای رهبر لبیک گفتند.

ارزانی به برنامه‌ریزی برای آموزش مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: تا پایان تابستان سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۰ هزار نفر از مدیران مسئولان و اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در زمینه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه آموزش تخصصی می‌بینند، همچنین طرح شنبه‌های با کتاب یکی از برنامه‌هایی است که از سوی ستاد به مساجد ابلاغ شده و طی آن بعد از نماز مغرب و عشا یک کتاب معرفی و درباره آن صحبت می‌شود.

ارزانی به فعالیت‌های هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه هنر هدف و شعار ما تربیت هنرمند انقلابی و ارزشی است و شعار ما این است که هنر برای تعالی و پاسداشت ارزش‌ها است از این رو برنامه‌ریزی ما برای این است که هنرمند انقلابی و ارزشی تربیت کنیم، همچنین در روز ۱۲ بهمن، ۴۰ هزار نفر از جوانان کانون‌های مساجد کشور به صورت همزمان سرود کانون‌ها‌ را در سراسر کشور اجرا کردند.

وی به اهمیت فضای مجازی در زمینه تبلیغ معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: در این راستا رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: من اگر رهبر نبودم حتماً در حوزه فضای مجازی فعالیت می‌کردم ما نیز در ستاد به حوزه فضای مجازی ورود داشتیم و سامانه سحاب هم در همین زمینه راه‌اندازی شده است

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به فعالیت‌های این ستاد در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: در جدیدترین فعالیت طی تفاهم نامه‌ای با مسئولان مساجد کشورهای لبنان و عراق تلاش می‌کنیم پیام خود را به جهانیان برسانیم.

وی در پایان به انعکاس درخواست جوانان فعال در ستاد پرداخت و گفت: درخواست بچه‌های مسجد دیدار با رهبر معظم انقلاب است و من از این تریبون این درخواست را به صورت رسمی بیان می‌کنم، این موضوع است که از سوی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار جوان عضو ستاد اعلام شده و امیدواریم به زودی محقق شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 998837

وب گردی

وب گردی