برپایی ۶۰۰ پایگاه و کمپ اورژانس در ایام نوروز/ ایجاد تمهیدات ویژه اورژانسی برای زائرین راهیان نور

رییس سازمان اورژانس کشور از برپایی ۶۰۰ پایگاه امدادی و کمپ اورژانس در ایام نوروز خبر داد و با اشاره به سفرهای راهیان نور گفت: میزان مرگ و میر در این سفر نسبت به سفر‌های دیگری که در کشور انجام می‌شود، بسیار کمتر است.

به گزارش ایسکانیوز دکتر پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور و نماینده وزارت بهداشت در نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور سال ۹۸،گفت: در تجهیز درمانگاه‌ ها و یادمان ‌ها طبق نیاز اقدام کرده‌ ایم و ۲۷ یادمان را پوشش می‌ دهیم.

وی افزود: در قالب 3 هزار پایگاه زمینی و ۴۱ اورژانس هوایی نیازمندی‌های سراسر کشور را تأمین می‌کنیم و در ایام نوروز ۶۰۰ پایگاه و کمپ نوروزی در کشور ایجاد خواهیم کرد.

دکتر کولیوند تصریح کرد: در شهر‌های مختلف نیز پتانسیل ها و امکانات را تجهیز کرده ایم تا در کمترین زمان، خدمات بهینه‌ ای به زائرین و مسافران ارائه دهیم. همچنین، سیستم پیام‌ نگاری را در مراکز و بیمارستان ‌ها نصب کرده این تا هویت افراد مراجعه‌ کننده مشخص شود.

وی گفت: در طول سال، در قالب کاروان راهیان نور، 7 میلیون نفر زائر داریم که تنها ۱۷ هزار نفر از آنان به مراکز درمانی مراجعه کرده اند. میزان مرگ و میر در این سفر (راهیان نور) نسبت به سفر‌های دیگری که در کشور انجام می‌شود، بسیار کمتر است و با آن‌ها قابل قیاس نیست.

دکتر کولیوند افزود: تا امروز تنها ۳۲ عمل جراحی برای زائران راهیان نور انجام شده و این نشان‌ دهنده کم بودن میزان جراحات است.

رییس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: همه بیمارستان‌ها در ایام عید آماده‌باش هستند. همچنین از تمام زائران می‌ خواهیم که دفترچه بیمه خود را در سفر همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998860

وب گردی

وب گردی