بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی؛ بازوی توانمند بهداشت و درمان کشور

ایجاد بیمارستان در دانشگاه آزاد اسلامی، علاوه بر ارائه تسهیلات به کارکنان دانشگاه، منجر به ارائه خدمات درمانی و پزشکی به عموم مردم می‌شود که پاسخگوی نیازهای آموزشی دانشجویان رشته‌‌های پزشکی این دانشگاه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز تاسیس تا به امروز، ثمرات بسیاری در عرصه آموزش عالی کشور داشته است و علاوه بر گستردگی در کل کشور و فراهم کردن امکان تحصیل در دورترین و محروم‌‌ترین نقاط ایران، منجر به عدالت آموزشی در کشور شده است.

اثرگذاری این دانشگاه بزرگ، همپای دانشگاه‌‌های دولتی در کل کشور بوده که تنها منجر به عدالت آموزشی نشده است؛ بلکه دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس بیمارستان در شهرهای مختلف وابسته به واحدهای این دانشگاه، خدمات رسانی مناسبی در عرصه پزشکی و درمان کشور آغاز کرده است.

حضور موثر دانشگاه آزاد علاوه بر افزایش فارغ‌‌التحصیلان دانشگاهی و گسترش سطح تحصیلات عالیه در کشور، ثمرات انکار‌ناپذیری هم در آموزش عالی کشور داشته است. بدون تردید، اهداف ایجاد این دانشگاه با افزایش تسهیلات و خدمات رسانی همه جانبه در دانشگاه آزاد اسلامی تحقق یافته است. در همین راستا و برای بررسی دستاوردهای این دانشگاه، در عرصه خدمات رسانی پزشکی و درمان به چگونگی ایجاد بیمارستان در واحدهای تبریز و اردبیل را بررسی کردیم که مشروح آن به شرح زیر است:

بیمارستان امام سجاد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

14 خرداد سال 94؛ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۱۳۳ تخت‌خوابه امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد تبریز، به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان، دارای ۲ هکتار مساحت، ۲۰ هزار مترمربع زیربنا، 7 اتاق عمل، ۲۷ تخت ویژه (ICU،CCU،NICU)، بخش‌های درمانگاه، اورژانس، کودکان، جراحی، داخلی و زنان است.

در بیمارستان امام سجاد(ع) استانداردهای روز دنیا را رعایت و با تجهیزات پیشرفته مجهز شده و به صورت الکترونیک مدیکال اداره می شود. در تاریخ 1 اردیبهشت 97 وزیر سابق بهداشت، دکتر قاضی زاده هاشمی از بیمارستان امام سجاد (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بازدید و اعلام کرد که این بیمارستان می‌‌تواند از بازوهای سلامت، بهداشت و درمان باشد. بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام سجاد (ع) در ردیف یکی از بزرگ‌ترین مراکز درمانی آذربایجان‌شرقی بوده و شامل درمانگاه، اورژانس شبانه‌روزی و بخش‌های بستری است.

همچنین در درمانگاه این بیمارستان، ۶۰ پزشک در ۱۸ تخصص حضور دارند. لازم به‌ذکر است این درمانگاه برای دسترسی بهتر و سریع بیماران به پزشکان در طبقه همکف بیمارستان واقع شده و با حضور پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در طول هفته، همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۲ صبح و با نصف تعرفه بخش خصوصی به عموم مردم، خدمات رسانی دارد. بهره‌برداری کامل از این بیمارستان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفت.

بیمارستان امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

در تاریخ 17 بهمن‌ماه 97، بیمارستان امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، دکتر علیرضا منادی معاون پارلمانی و حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل و جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان آموزشی و درمانی امام رضا(ع) پس از اخذ موافقت اصولی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینی به مساحت 17 هزار و 526 مترمربع و با زیربنایی به مساحت 11 هزار و 854 مترمربع احداث شده است. در حال حاضر تمامی بخش‌های بستری، درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی، واحد پاراکلینیک، داروخانه و اورژانس تجهیز شده و در حال ارائه خدمات به مراجعان است.

این بیمارستان دارای ۱۰۸ تخت بستری عادی و ویژه، ۴ بخش بستری جراحی، دو بخش ICU با ۱۲ تخت ویژه، دو بخش اتاق عمل با ۶ تخت اتاق عمل، واحدهای رادیولوژی، آزمایشگاه و درمانگاه صبح و کلینیک ویژه عصر است.

گفتنی است، ایجاد بیمارستان در دانشگاه آزاد، علاوه بر ارائه تسهیلات به کارکنان دانشگاه، منجر به ارائه خدمات درمانی و پزشکی به عموم مردم خواهد شد، به این ترتیب، بیمارستان‌های متصل به دانشگاه آزاد در سراسر کشور، علاوه بر ایفای نقش موثر در عرصه بهداشت و درمان پاسخگوی نیازهای آموزشی دانشجویان رشته‌‌های پزشکی خواهند بود و این گستردگی دانشگاه آزاد در ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی در کشور، دستاوردی بزرگ برای این دانشگاه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998882

وب گردی

وب گردی