فناوری های دانشگاهی باید به سمت تجاری سازی و درآمدزایی پیش روند

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای اینکه بتوانیم فناوری‌های خود را به سمت و سوی تجاری سازی سوق دهیم، نیازمند یک تیم متخصص و کارآمد هستیم و این آغاز راه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد نجف‌آباد، حامد افشاری مدیرکل کار آفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد نجف‌آباد برگزار شد، گفت: در مباحث کارآفرینی و تجاری سازی، امید عامل تأثیرگذاری است. متأسفانه دشمن به دنبال گرفتن امید از جوانان است. امروز ما شاهد هستیم که امید راهکاری میانبر برای تجاری‌سازی بسیاری از فناوری‌های است.

دکتر افشاری وجود یک تیم متخصص و کارآمد برای آغاز فعالیت‌های علمی را حائز اهمیت دانست و افزود: برای اینکه بتوانیم فناوری‌های خود را به سمت و سوی تجاری سازی سوق دهیم، نیازمند یک تیم متخصص و کارآمد هستیم و این آغاز راه است.

وی ادامه داد: باید کسب و کارها را ایجاد کرده و بر روی ایده‌‌ها و نوآوری‌هایی که وجود دارد کارهای پژوهشی انجام دهیم تا این ایده‌ها بتوانند قابلیت تبدیل شدن به یک کسب و کار موفق را بدست آوردند. تجربه یک فرصت است و باید این فرصت‌ها را بشناسیم و در راستای کار آفرینی و تجاری‌سازی در سطح جامعه و دانشگاه پیش برویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 998885

وب گردی

وب گردی