اشتغال‌زایی توسعه یافته با ورود یک طرح کلان ملی فناوری

به منظور جلوگیری از قاچاق کالا ، دستگاه اسکنر بازرسی کانتینری با تکیه بر دانش متخصصان داخلی در کشور تولید شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نوید نجات بخش مدیرعامل شرکت بهیار صنعت سپاهان درباره تولید این محصول دانش بنیان اظهار کرد: دستگاه اسکنر بازرسی کانتینتری به منظور استفاده درخطوط کنترل ایکس ری، اسکن خودروها و کانتینرها و کنترل حوزه امنیتی و بازرسی مبادی ورودی و خروجی کاربرد دارد.

وی همچنین درباره تجاری سازی این دستگاه خاطر نشان کرد: در حال حاضر پس از انعقاد قرارداد با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزسه دستگاه تولید کرده ایم که با هماهنگی این ستاد نخستین دستگاه اسکنر بازرسی کانتینری تولید شده توسط این شرکت دانش بنیان در یکی از گلوگاه های شهر نایین نصب و استفاده شده و نتایج به دست آمده از کاربرد این دستگاه بسیار مطلوب بوده است و نصب دو دستگاه دیگر نیز منتظر اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

به گفته وی این دستگاه امکان اسکن و خروجی تصویر به صورت رنگی را نیز داراست.

نجات بخش به حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تولید این محصول دانش بنیان اشاره کرد و گفت: با توجه به دریافت حمایت مالی از سوی معاونت علمی و با تکیه بر دانش متخصصان داخلی این دستگاه را در کشور بومی سازی کردیم.

وی با اشاره به این که این محصول دانش بنیان تولید محدودی در دنیا دارد، گفت: ما دانش فنی تولید این دستگاه را درحوزه بازرسی و امنیتی تا حدود زیادی بومی سازی کردیم.

تولید داخلی با یک چهارم قیمت نمونه خارجی

نجات بخش به این موضوع که درصد بالایی از بومی سازی این دستگاه در کشور انجام شده گفت: این دستگاه با حدود 90 درصد بومی سازی در کشور برای نخستین بار تولید شده است، با توجه به قیمت تمام شده دستگاه اسکنر بازرسی کانتینری در کشور نسبت به قیمت نمونه خارجی خود حدود یک چهارم آن است و تمامی قطعات و جزئیات این دستگاه در کشور تولید شده و تنها زیر ده درصد از این قطعات وارداتی است.

وی به دریافت مجوز برای تولید انبوه این دستگاه اشاره کرد و گفت: این محصول برای رسیدن به خط تولید انبوه نیازمند مجوزهایی است که البته اخیرا به غیر از تلاش های خود ما، مرکز طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز مذاکراتی را برای دریافت مجوزبا نهادهای ذی‌ربط انجام داده اند.

اشتغال‌زایی توسعه‌یافته با ورود یک طرح کلان ملی فناوری

مجری این طرح کلان ملی فناوری خاطر نشان کرد: در صورت دریافت مجوز و تولید انبوه این دستگاه و اجرای طرح توسعه شرکت ،در حدود 500 نفر به صورت مستقیم درگیر تولید این محصول می شوند و البته که این رقم در ایجاد شغل به صورت غیر مستقیم خیلی بیشتر از این عدد است.

فراهم شدن بستر ارائه خدمات پس از فروش

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان همچنین به موضوع ارائه خدمات پس از فروش این شرکت اشاره کرد و گفت: در کشور ما در حال حاضر تعدادی از نمونه های خارجی این دستگاه وجود دارد که درصورت بروز خرابی امکان تعمیر و ارائه خدمات پس از فروش برای آنها وجود ندارد. این درحالی است که با توجه به طراحی و تولید این دستگاه از سوی این شرکت در صورت بروز هرگونه مشکلی امکان ارائه خدمات پس از فروش فراهم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998901

وب گردی

وب گردی