جشنواره کودک‌آنلاین با توجه به نیاز کودکان در جامعه شکل گرفت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز (شنبه) با حضور در جمع صاحبان 44 ایده منتخب جشنواره کودک‌آنلاین و اعضای هیأت انتخاب بخش ایده و داوران گفت: برپایی کودک‌آنلاین، اتفاقی خوب و نفس گیر است که با هدف افزایش تولید محتوا، توجه به نیازهای کودک در جامعه ما و اهمیت پرداختن به این مهم صورت گرفته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در جمع منتخبان اولیه جشنواره کودک‌آنلاین گفت: ماه هاست که برپایی جشنواره کودکآنلاین را پیگیری می کنم و به نظرم کار اصلی را در این جشنواره صاحبان اثر می کنند.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه آثار منتخب برای تولید مورد حمایت قرار می گیرند، گفت: عصر امروز کارهایی که شایستگی دارند انتخاب می شوند و با پایان بخش اول جشنواره و برپایی آیین انتخاب، آثاری که مورد حمایت قرار می گیرند که بتوانند به وب سری های موفق بدل شوند و فضای مناسبی را برای کودکان و نوجوانان ما فراهم کنند و از این منظر، به اثرگذاری جشنواره امیدوارم.

ابوالحسنی: انیمیشن ها باید دارای پیام و قابلیت توسعه باشد

در ادامه این مراسم محمد ابوالحسنی رییس شتاب دهنده به عنوان نماینده اعضای هیات انتخاب با اشاره به اینکه کودک آنلاین بستری فراهم کرده هرکس ایده ای دارد آن را بسازد، گفت: کل بازار انیمیشن 30 میلیارد تومان است که 300 گروه در آن با یکدیگر رقابت می کنند که هر کدام می توانند سهم خود را از این بازار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره کودکآنلاین سعی داریم کمک کنیم تا وب سری ها در سه بازار آموزش، تبلیغات و سرگرمی سهم خود را بدست آورند، اظهار کرد: برای تولید انیمیشنی مانند دیرین دیرین به عان یک کسب و کار چهار بخش تولید، انتشار، مارکتینگ و بخش تحقق و توسعه فعالیت می کنند.

تهیه کننده وب سری «دیرین دیرین »با اعلام اینکه وب سری ها بر روی رسانه های نوین و مجازی منتشر می شود، گفت: بر روی کوتاه بودن وب سری ها اصرار داریم و همچنین باید امکان انتشار بر روی یوتئوب را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تولید وب سری ها برای سه گروه سنی پیش دبستانی، کودک و نوجوان در نظر گرفته می شوند، تصریح کرد: انیمیشن باید کاراکتر محور باشد تا امکان تولید عروسک را داشته باشد، برای کودکان شاد و سرگرم کننده باشد، امکان ساخت بازی را داشته باشد و دارای پیام باشد و در آینده قابلیت توسعه به عنوان پلت فرم را داشته باشد.

مراسم ارائه و معرفی آثار بخش ایده از 7:30 صبح امروز در سالن یاس باشگاه پیام وزارت ارتباطات آغاز شده است.

نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودکآنلاین به دبیری سیدجمال هادیان در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در تولید ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر برگزار می‌شود و مراسم پایانی جشنواره، اردیبهشت سال 98 برگزار می شود.


انتهای پیام/

کد خبر: 998913

وب گردی

وب گردی