جزئیات راه‌اندازی واحد ناشنوایان دانشگاه آزاد اسلامی/ از آموزش زبان اشاره بین‌المللی تا تأسیس با 8 رشته تحصیلی

واحد ناشنوایان دانشگاه آزاد اسلامی از مهرماه ۹۸ فعالیت خود را در8 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی پیرو برنامه ای که برای توسعه نیروی انسانی مدنظر قرار داده؛ راه اندازی واحد های جدید را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آن می‌توان به واحد ناشنوایان اشاره کرد.

بنا بر آن است که در این واحد دانشگاهی، دانشجویانی که دارای شرایط خاص هستند؛ ثبت نام کرده و در رشته تحصیلی خودشان وارد دانشگاه شوند. در گزارش زیر جزئیات راه‌اندازی و ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ناشنوایان آمده است:

واحد ناشنوایان در شهرک غرب

واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجتمع آموزشی در منطقه شهرک غرب خیابان ایران زمین بود. براساس صورت جلسه‌ای، این مجتمع به واحد ناشنوایان اختصاص داده شده است تا با تهیه تجهیزات لازم شرایط حضور دانشجویان ویژه فراهم شود.

البته بنا بر آن است تا واحد‌های دیگری هم با عنوان ناشنوایان تاسیس شود.

گسترش واحد ناشنوایان در سال‌های آینده

براساس امکان سنجی‌هایی که صورت می گیرد، طی 5 تا 10 سال آینده رشته‌های تحصیلی متناسب با نیازهای جامعه مخاطب کم‌شنوا و ناشنوا در این واحد دانشگاهی راه‌اندازی و به دنبال آن، واحد ناشنوایان در آینده نیز گسترده‌تر خواهد شد تا درصد زیادی از دانشجویان شرایط خاص بتوانند از امکانات این واحد دانشگاهی استفاده کنند.

در این واحد دانشگاهی آموزش، براساس سوابق تحصیلی با لحاظ کردن دانش و توانایی زبان اشاره ایرانی خواهد بود.

زبان اشاره بین‌الملل

باتوجه به اینکه در کشورهای اطراف ایران دانشگاهی با چنین پتانسیلی وجود ندارد؛ بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی برنامه دارد از این کشورها دانشجوی بین‌المللی جذب کند تا به دانشجویان خارجی زبان اشاره ایرانی و بین‌المللی آموزش داده شود.

با توجه به این موضوع دانشجویان، در 2 بخش زبان اشاره بین‌الملل و داخلی در این واحد دانشگاهی ثبت نام خواهند کرد.

فراخوان برای جذب استادان

برای تأمین استادان این واحد دانشگاهی فراخوانی منتشر شد که از فارغ‌التحصیلان و جامعه کم‌شنوا و ناشنوا رزومه‌هایی دریافت شده است و مسئولان درحال بررسی آن‌ها هستند. البته مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان جدیدی نیز در آینده ای نه چندان دور اعلام خواهند کرد.

راه اندازی واحد ناشنوایان از مهرماه 98

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی درتلاش هستند تا این واحد دانشگاهی در مهرماه سال آینده راه اندازی شود و با توجه به این موضوع فراخوان های مورد نیاز برای پذیرش دانشجو و استاد اعلام شده است. در این راستا واحد ناشنوایان دانشگاه آزاد اسلامی فرصت 6 ماهه دارد تا شرایط را برای راه اندازی فراهم کند.

کسب مجوز از وزارت علوم

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی درحال رایزنی با وزارت علوم هستند تا هرچه سریعتر مجوز این واحد دانشگاهی را دریافت کرده و به دنبال آن، امکانات مورد نیاز را برای واحد ناشنوایان فراهم کنند.

8 رشته تحصیلی برای واحد ناشنوایان

ابتدا قرار است دانشگاه آزاد اسلامی واحد ناشنوایان را با 7 یا 8 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی راه اندازی کند و در آینده مقاطع و رشته های تحصیلی بیشتری به این واحد دانشگاهی اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998918

وب گردی

وب گردی