خلأ نیروی انسانی متخصص در اکوسیستم استارت‌آپی کشور پر می‌شود

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین دوره طرح کیمیا کالج با هدف تامین نیروی کارشناسی و متخصص در اکوسیستم استارت‌آپی کشور برگزار شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کیمیا دوره‌‍‌ای آموزشی و تجربی است که با هدف ارتقای دانش، آگاهی و مهارت به علاقمندان فعالیت در حوزه کسب و کارهای دانش بنیان و نهادهای فعال در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور مانند شتاب دهنده ها، صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر و غیره و به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

طرح کیمیا یک تلاش حرفه ای و منسجم است که با برگزاری دوره های آموزشی و بینشی، تورها، دوره های کارآموزی متنوع و کارگاه های تخصصی، خلأ نیروی کارشناسی و تخصصی اکوسیستم استارت‌آپی را مرتفع می کند.

در این طرح، دوره های آموزشی بر اساس یک مدل نیاز محور طراحی می شود. جذب علاقه‌مندان به طرح کیمیا نیز با فراخوان عمومی برای ثبت نام آغاز می شود و با آزمون نهایی که ترکیبی از سنجش اثربخشی مراحل مختلف دوره است به پایان می‏ رسد.

دوره اول کیمیا در سال 96 با استادان و منتورهای مجرب و همچنین گذراندن دوره‌های کارآموزی و بازدید با موفقیت برگزار و دوره دوم آن، نیز نیمه دوم سال 97 با مشارکت 200 نفر از علاقه‌مندان برگزار شد.

آشنایی با اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کشور، ارتقای مهارت برای فعالیت در اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری و فراهم شدن فرصت های شغلی برای شرکت کنندگان از مزایای برگزاری این دوره آموزشی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998919

وب گردی

وب گردی