استرس با پوشیدن گجتی ایرانی کنترل شد

گجتی هوشمند که با دریافت سیگنال‌های مغزی و تحلیل آن سطح استرس شخص را تعیین می‌کند، تولید شد. البته این محصول پس از آن بهترین تکنیک مدیریت را نیز ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حوزه بانوان در عرصه علم و فناوری در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. فرزانه یوسفی پور یکی از بانوان موفق ایرانی در حوزه کسب و کارهای نو پاست که در حوزه نرم افزارهای علوم شناختی و هوش مصنوعی فعالیت می کند. نتیجه این فعالیت کمک به بهداشت و سلامت روان انسان ها است که به وسیله گجت های پوشیدنی ایجاد می شود.

فرزانه یوسفی پور مدیر عامل شرکت فناور نوروچلنج درباره محصولات این شرکت بیان کرد: حوزه فعالیت این شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی و علوم شناختی است. نخستین محصول نیز گجت پوشیدنی (دستیار هوشمند) مدیریت استرس است. این گجت سیگنال های مغزی را دریافت و پس از آن توسط نرم افزار تحلیل می کند. بر مبنای خروجی دستیار هوشمند با تحلیل سیگنال های مغزی سطح استرس فرد را تخمین می زند و تکنیک های لازم برای مدیریت استرس به افراد آموزش داده می شود. البته نرم افزار از هوش مصنوعی هم بهره می برد که به مرور تشخیص بهترین تکنیک برای فرد را انجام می دهد.

این بانوی کارآفرین ادامه داد: دستیار هوشمند پالایش خواب آلودگی رانندگان محصول بعدی است که بر اساس تحلیل سیگنال های مغزی زمانی که فرد حالت هوشیاری خود را از دست می دهد تعیین می کند. البته در هر دو محصول تمرکز نیز اندازه گیری می شود. بحث اندازه گیری احساس، خلاقیت و قدرت یادگیری نیز از خدماتی است که این شرکت ارائه می دهد.

دستگاه هایی که تحلیل سیگنال های مغزی را انجام می دهند سال هاست که در کشور وجود دارند؛ اما گجت های پوشیدنی چند سالی است که وارد کشور شده است و گجت تولید شده توسط این شرکت نیز در حوزه استرس است. اندازه گیری سیگنال مغزی توسط گجت پوشیدنی نخستین بار است که توسط این شرکت فناور انجام شد. همچنین این شرکت برای تسریع روند سرمایه گذاری از حمایت های مرکز فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998921

وب گردی

وب گردی