وجود 98 دختر زیر 20 سال خودسرپرست در خراسان‌شمالی

معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: 98 دختر خود سرپرست زیر 20 سال که شامل 71 خانوار می‌شود تحت حمایت این نهاد هستند.

به گزارش ایسکانیوز،حمید خوجانی با اشاره به اینکه بیشترین علت خود سرپرستی این دختران، فوت والدین آنان است گفت: دختران خود سرپرست تحت پوشش این نهاد 250 خانوار که شامل 300 نفر می شود، در رده سنی 11 تا 45 سال قرار دارند.

به گفته وی در شرایط اقتصادی کنونی خانواده هایی که سرپرست دارند دچار مشکل شده‌اند و به طور قطع این دختران نیز درگیر مشکلات بسیاری هستند اما کمیته امداد تلاش خود را برای کاهش مشکلات آنان انجام خواهد داد.

خوجانی با بیان اینکه یارانه این دختران نیز سه برابر شده است، افزود: خدمات مختلفی مانند دریافت مستمری، ارائه خدمات فرهنگی، ارائه خدمات تحصیلی، خدمات درمانی و اشتغال از جمله خدماتی است که از طرف کمیته امداد به این دختران ارائه می‌شود.

98 دختر خود سرپرست زیر 20 سال که شامل 71 خانوار می‌شود تحت حمایت این نهاد هستند

معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: دغدغه‌های بسیاری از جمله دغدغه های مالی و اشتغال موجب نگرانی این دختران است که بدون سرپرست خانواده پشت سر گذاشتن اینگونه مشکلات سخت است.

وی با بیان اینکه برای این دختران مباحث عاطفی نیز باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد،گفت: اگر این جامعه هدف کمیته امداد نیاز به خدمات مشاوره داشته باشند به طور قطع مورد حمایت این نهاد قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، برخی از این دختران به همراه مادر بزرگ یا پدربزرگ زندگی می کنند و به طور کامل مستقل نیستند و می توانند از آنان نیز کمک هایی را دریافت کنند.

ایسنا


انتهای پیام/

کد خبر: 998929

وب گردی

وب گردی