آقای وزیر شما را به خدا کاری کنید/ مردم از همایش و کنفرانس خسته شدند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خطاب به وزیر علوم گفت: آقای وزیر شما را به خدا هر کاری می خواهید انجام دهید. خسته شدیم از پژوهش هایی که هیچ مسئله ای از کشور حل نمی کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از رادیو گفت و گو؛ حمایت میرزاده با اشاره به انتقادات مطرح شده از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری و وزیر علوم نسبت به عدم کارایی پژوهشکده ها اظهار کرد: «به اهمیت پژوهش واقف هستیم و هیچ سازمانی نیست که نسبت به اهمیت این حوزه اذعان نداشته باشد.»

وی در مصاحبه با برنامه "ذوزنقه" گفت: «همواره نسبت به کمبود بودجه های پژوهشی گلایه هایی مطرح است و درخواست توجه به پژوهش اتفاق می افتد و در این رهگذر از کشورهای توسعه یافته مثال می زنند!»

میرزاده خاطرنشان کرد: «در سال هایی که اعتبارات پژوهشی بیشتری تخصیص یافته و در سال هایی که این بودجه کمتر بوده، تفاوتی در خروجی ها شاهد نبوده ایم.»

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه پژوهشگاه ها در زمان تزریق پول یا کمبود آن خروجی مشخصی را بازتاب نمی دهند، افزود: «یافته های پژوهشگاه ها کاربردی نبوده و برای مسائل کشور موثر واقع نشده است.»

میرزاده از بی توجهی عرصه پژوهش به مسائل مهم کشور انتقاد کرد و گفت: «پژوهش ها عموما تکراری یا موازی کاری است و بدین منظور اتفاق افتاده تا عده ای ارتقای علمی پیدا کنند یا ویترین مراکز علمی و پژوهشی خود را تامین کنند.»

وی راهکار این مشکل را در تقویت بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: «دستگاه های اجرایی باید به کار اجرایی بپردازند تا اینکه به عنوان یک تکلیف اداری، به امر پژوهش توجه کنند.»

میرزاده خاطرنشان کرد: «در هیچ کشوری به اندازه ایران آثار مکتوب و یافته های پژوهشی در کتابخانه ها و به شکل کنونی یافته نمی شود که فقط شامل صحبت و مصاحبه است!»

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به وزیر علوم گفت: «آقای وزیر بزرگوار دیگر باید آستین ها را بالا بزند و هر کاری می خواهد انجام دهد؛ دیگر زمان صحبت کردن و برگزاری همایش و بخشنامه سرآمده.»

میرزاده در برنامه "ذوزنقه" افزود: «آقای وزیر شما را به خدا هر کاری می خواهید انجام دهید؛ اگر به وضع قانون نیاز است، به ما بگویید. اگر قانونی مزاحم کار شماست، به مجلس بگویید. ما جلوی آن را می گیریم. اگر قانونی باید اصلاح شود، ما انجام می دهیم ولی شما را به خدا فقط کاری کنید. مردم هم از این کنفرانس ها و ارزیابی ها و فرم پر کردن ها و حتی مصاحبه افرادی مثل من خسته شده اند!»

وی به رادیو گفت وگو گفت: «خسته شدیم از پژوهش هایی که هیچ مسئله ای را از کشور حل نمی کند. در زمان تخصیص بودجه در مجلس، چندین سازمان و وزارتخانه برای امر پژوهش پول می خواهند. همه مدعی پژوهش هستند ولی وقتی مسئله ها روی زمین می ماند و سوالات پاسخ ندارد، هیچ متولی مشخص نیست.»

میرزاده تصریح کرد :«همه کارها روی زمین مانده. چه کسی باید پاسخ مسائلی نظیر گرانی را بدهد؟ آخرین یافته های پژوهشی برای اقتصاد، بحران معیشت، مشکلات فرهنگی و اجتماعی کجاست؟ در این زمان هیچ کس احساس مسئولیت نمی کند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 998947

وب گردی

وب گردی