بومی‌سازی تولید قالب‌های فلزی بدنه خودرو

با تکیه بر دانش متخصصان داخلی ،تولید قالب های فلزی بدنه خودرو در کشور بومی سازی شد .

به گزارش به گروه علم وفناوری ایسکانیوز، شاهین صدری مدیرعامل شرکت قالب های صنعتی ایران خودرودرباره تولیدات این شرکت گفت: قالب های فلزی بدنه خودرو با تکیه بر دانش فنی متخصصان داخلی وبر محور دانش بنیان تولید شده و برخی از این قطعات برای نخستین بار در کشور بومی سازی شده است.

وی با اشاره به این موضوع که این شرکت دانش بنیان یکی از بزرگترین تولید کنندگان قطعات پرسی و مجموعه های خودرو در سطح کشور است گفت: قسمت طراحی و ساخت قالب های اصلی بدنه خودرو با تکیه بر توان پرسنل آموزش دیده و ماشین آلات به روز و پیشرفته توانایی طراحی و ساخت سالانه حدود 15 هزار تن قالب های بدنه خودرو را دارد که غیر از خودرسازان داخلی، خودروسازان خارجی نیز مشتری این بخش از تولیدات شرکت هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره مزایای دانش بنیان شدن گفت: ورود به حوزه دانش بنیان برای شرکت ما رونق و حضور در بازارهای جدید را به همراه داشت که این خود گامی جدی در جهت توسعه فعالیت های این شرکت بود. هچنین در تسریع فرآیند تولید این شرکت موضوع تکیه بر دانش بومی بسیار تاثیرگذار بود.

وی درباره ایجاد اشتغالزایی در کشور گفت: در حال حاضر نیروی انسانی متخصص سازمانی در این شرکت در حدود هزار نفر است که با توانایی موجود در خصوص جذب فعالیت های جدید وهمچنین تکیه بر دانش بومی اشتغالزایی بیشتری ایجاد می شود.

صدری همچنین خاطر نشان کرد: تا قبل از اعمال تحریم های جدید صادرات محصولات دانش بنیان این شرکت به کشور اسپانیا بود و بازار خوبی داشتیم اما با اعمال تحریم های جدید فعلا صادارت نداریم.

وی درباره حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از محصولات تولیدی این شرکت گفت: رایزنی هایی برای دریافت حمایت از معاونت علمی انجام شده و به زودی از این حمایت ها برای ارتقا و توسعه تولیدات دانش بنیان خود بهره مند می شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 998951

وب گردی

وب گردی