مجموعه «شستا» به زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری پیوست

با هدف توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه به امضای معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) رسید.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، ظهر امروز شنبه 18 اسفندماه سال جاری، با انعقاد تفاهم نامه دوجانبه‌ای که به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محمد رضوانی‌ فر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) رسید، راه پیوستن شرکت‌های ذیل این مجموعه سرمایه‌گذاری را به زیست بوم اقتصاد دانش‌بنیان هموار شد.

در این مراسم، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری گفت: شرکت‌های زیرمجموعه شستا، بازار فوق‌العاده‌ای دارد و به دنبال این هستیم که این مجموعه با توانمندی‌هایی که دارد، پذیرای شرکت‌های دانش‌بنیان و زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری شود.

ستاری از سرمایه‌گذاری روی بیش از 100 قلم دارو و ماده اولیه دارویی که کشور ما را در یک قدمی بی‌نیاز شدن از واردات دارو قرار می‌دهد، گفت و ادامه داد: به طور مثال برای 100 قلم یاد شده تا پایان سال در آستانه انعقاد قرارداد هستیم. آماده‌ایم تا برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی داروهایی که در مجموعه‌های داروساز ذیل شستا فعالیت می‌کند، به صورت مشترک سرمایه‌گذاری کنیم.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان، یکی از راه‌های روشن و ماندگاری که مجموعه‌های مانند شستا را در روند نوآوری و رونق استارتاپ‌ها قرار می دهد، ایجاد کارخانه نوآوری دانست و ابراز کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به طور مشارکتی و فعالانه، از رونق کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارتاپی حوزه ICT حمایت می‌کند؛ ورود مجموعه شستا به این حوزه و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، می‌تواند ضمن کمک به تأمین نیاز محتوایی و نوآورانه، درآمد و اشتغال مطلوبی را برای جوانان خلاق و تحصیل‌کرده کشور به ارمغان بیاورد.

برنامه‌ای منسجم برای دانش‌بنیان شدن داریم

در ادامه این نشست، مدیرعامل مجموعه شستا، از فعالیت گسترده شرکت‌های ذیل این مجموعه ‌سرمایه‌گذاری را فرصتی برای دانش‌بنیان شدن دانست و گفت: با شرکت‌هایی که داریم، در موضوعات گوناگون دارویی، شرکت‌های الکترونیکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توانیم در حوزه دانش‌بنیان حضور فعال و اثرگذاری داشته باشیم.

رضوانی‌فر همچنین اظهار کرد: برای سال آینده، برنامه‌ای منسجم را طراحی کرده ایم تا به حوزه دانش‌بنیان وارد شویم و بر اساس کمیته مشترک همکاری ذیل تفاهم‌نامه، ظرف 3ماه آینده نخستین گزارش روند پیشرفت کار ارائه می‌شود. تلاش داریم تا توانمندی‌های موجود در بخش‌های شستا را در حوزه دانش‌بنیان، عملیاتی کنیم.

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شستا

بر اساس این تفاهم نامه همکاری مشترک، قرار است تا ظرفیت‌های بالقوه شرکت‌های تابعه مجموعه سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی را در حوزه دانش‌بنیان به کار ببندد. با امضای این تفاهم‌نامه، زیست‌بوم کارآفرینی، نوآوری و فناوری توسعه می‌یابد و علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، در مسیر ترویج و فرهنگسازی قرار می‌گیرد.

شناسایی و معرفی فضاهای مطلوب برای راه‌اندازی مجتمع‌های فناوری، کارخانه‌های نوآوری و استارتاپی و حمایت از کارگزارن فناوری، مراکز رشد و شتاب دهنده‌ها بخشی از تعهدات شستا در راستای این تفاهم‌نامه همکاری است.

حمایت مادی و معنوی از همکاری کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارتاپی با شرکت‌های زیر مجموعه شستا، برگزاری رویدادها و جشنواره‌های کارآفرینی، ترویج و معرفی کسب‌وکارهای، محصولات و خدمات موفق به متقاضیان و بازارسازی با اجرای سیاست تضمین خرید محصولات و خدمات با کیفیت و دارای مجوز و استانداردهای لازم تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها از دیگر تعهدات این مجموعه است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در شناسایی و اولویت‌دهی شرکت‌های دارای صلاحیت و استارتاپ‌ها، شتابدهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه دارای توجیه فنی و اقتصادی کمک می‌کند.

همچنین حمایت از ترویج و فرهنگ‌سازی، آموزش و مشاوره و اطلاع‌رسانی در حوزه مورد نیاز شستا، کمک به تأمین بخشی از سرمایه‌پذیری کسب و کارهای نوپا در قالب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تسریع فرآیند اخذ تأییدیه دانش‌بنیان و خلاق برای شرکت‌های زیر مجموعه شستا، از دیگر تعهدات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای این تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه است.

کمیته راهبری تفاهم‌نامه با حضور نمایندگانی از شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و نمایندگان معاوت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راهبری موضوعات و محورهای این تفاهم‌نامه را به عهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 998958

وب گردی

وب گردی