واردات کاغذ گلاسه و مقوا تسهیل می‌شود

رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا از برداشته شدن شرط قرارداد با مصرف‌کننده در واردات کاغذ گلاسه و مقوا از سوی وزرات صنعت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سید‌حسن میرباقری رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوابا اشاره به وضعیت کاغذ گلاسه و مقوا در کشور و کمبودی که در ماه‌های گذشته نسبت به این نوع کاغذ در بازار وجود داشته است،‌ گفت: از سوی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت شفاها به ما اعلام شده است که تسهلاتی در زمینه واردات این نوع کاغذ از ابتدای سال جدید اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ پیش از این واردکنندگان کاغذ و مقوا می‌بایست قبل از اقدام به واردات برای دریافت ارز نیمایی قرارداد با مصرف‌کننده این نوع کاغذ و مقوا را نیز همراه با مدارک ارائه می‌کردند،‌ این شرط دشواری بود،‌ چرا که مصرف کننده‌ای که نیاز به 2 تن،‌ 5 تن و یا حتی 10 تن کاغذ دارد‌، حاضر نیست که قراردادی امضا کند وکاغذش را چند ماه بعد دریافت کند.

میرباقری تصریح کرد: این شرط موجب شده بود که واردات این کاغذ در کشور اندک شود و قیمت گلاسه و مقوا نیز افزایش قابل توجهی پیدا کند.

رئیس اتحادیه واردکنندگان کاغذ و مقوا افزود: در صورت اجرایی شدن این مصوبه کاغذ گلاسه با کاهش قیمت قابل ملاحظه‌ای روبرو می‌شود.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 998961

وب گردی

وب گردی