اندازه کتاب‌های درسی دبستانی‌ها تغییر می کند؟

یکی از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ به میزان بیش از ۲ هزار تن در سال، تغییر قطع کتاب‌های دوره دوم ابتدایی از رحلی (21*28) به قطع وزیری (16* 23) است که در همین راستا فراخوانی توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش نیز ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکی از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ به میزان بیش از ۲ هزار تن در سال، تغییر قطع کتاب‌های دوره دوم ابتدایی از رحلی (21*28) به قطع وزیری (16* 23) است.

در همین راستا فراخوانی توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش نیز ابلاغ شده است. در واقع پیشنهاد فراخوان به این دلیل بود که معلمان ابتدایی به وزارتخانه کمک کنند. همچنین به این پرسش پاسخ داده شود که آیا این تغییر در روند یادگیری دانش‌‌آموزان تأثیر دارد یا خیر؟

در این راستا، مشارکت معلمان بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود و اگر مسئولان در نهایت به این نتیجه برسند که با تغییر اندازه کتاب، کیفیت آموزشی پایین می‌آید، قطعا این تغییر انجام نخواهد شد.

با توجه به اهمیت کیفیت آموزشی، قرار است بین 2 گزینه «کیفیت آموزشی کاهش یابد» و «صرفه‌جویی نشود»، گزینه‌ای انتخاب شود که به نفع دانش‌‌آموزان است و در راستای ارتقای سطح آموزشی آنان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998968

وب گردی

وب گردی