تحریم ها نمی‌تواند بر روابط خوب آذربایجان با ایران اثر منفی بگذارد

وزیر خارجه آذربایجان در دیدار با شمخانی با بیان اینکه باکو به روند ارتقای همکاری‌های اقتصادی با تهران ادامه خواهد داد، تصریح کرد: تحریم‌ها نمی‌تواند بر روابط خوب آذربایجان با ایران اثر منفی بگذارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «المار محمد یاروف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدارو پیرامون تحولات منطقه و راهکارهای گسترش همکاری‌های دوجانبه با وی گفت‌وگو کرد.
شمخانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی بین دو کشور همسایه اظهار داشت: توسعه روابط همه جانبه به ویژه ارتقاء مناسبات اقتصادی بین تهران و باکو خواست و اراده مردم و رهبران دو کشور بوده و به نفع امنیت و ثبات در منطقه است.

*روابط ایران و آذربایجان هرگز تحت تاثیر عوامل مخرب منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار نمی‌گیرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مرزهای مشترک فرصتی ارزشمند و دروازه‌های صلح و دوستی بین دو کشور است، افزود: ظرفیت‌های فراونی برای افزایش سطح تعاملات تجاری بین دو کشور وجود دارد که می‌تواند موجب رفاه، ثبات و امنیت دو کشور شود.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای رفع موانع تحقق توافقات جامع بین دو کشور آمادگی کامل دارد.
علی شمخانی گفت: تکمیل راه آهن شمال - جنوب برای منطقه و نیز آذربایجان به لحاظ پیشبرد توافقات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بسیار ضروری بوده و موجب توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های ترانزیت و حمل و نقل خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: روابط گرم و دوستانه ایران و آذربایجان علیه هیچ کشوری نبوده و هرگز تحت تاثیر عوامل مخرب منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار نخواهد گرفت.

*تمایل آذربایجان برای افزایش مبادلات و همکاری‌های همه جانبه با ایران
«المار محمد یاروف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با اثربخش خواندن گفت‌وگوهای صورت گرفته بین مقامات دو کشور گفت: جمهوری آذربایجان مایل به افزایش مبادلات و همکاری‌های همه جانبه با ایران بوده و در این مسیر از ابتکارات و پیشنهادات ارائه شده استقبال می‌کند.
وی افزود: باکو به روند ارتقای همکاری‌های اقتصادی با تهران ادامه خواهد داد و تحریم‌ها نمی‌تواند بر روابط خوب دو کشور اثر منفی داشته باشد.

گفتنی است، وزیر خارجه آذربایجان، با ظریف دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخته بود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 998993

وب گردی

وب گردی