انجام بیش از هزار عمل لاپاراسکوپی در بیمارستان خاتم الانبیا واحد شاهرود

در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مدت 13 سال بیش از 1000 مورد جراحی لاپاراسکوپی صورت گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد شاهرود، رئیس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) از انجام بیش از هزار مورد انجام عمل لاپاراسکوپی در این بیمارستان خبر داد و افزود: عمل لاپاراسکوپی در شهر شاهرود برای اولین بار در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) و از حدود 13 سال قبل انجام شد و هم اکنون هم تنها مرکز درمانی شهر شاهرود است که به انجام این عمل مبادرت می ورزد.

دکتر فریور باقری در مورد کاربردهای این عمل گفت: از این روش درمانی می توان در درمان بیماریهای کیسه صفرا و معده و روده، بیوپسی از کبد، کیست و توده های تخمدان و لاپاراسکوپی تشخیصی تمام حفره های شکم و لگن و ... استفاده نمود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در خصوص جزئیات عمل لاپاراسکوپی اینگونه بیان کرد: لاپاراسکوپی یک روش کم تهاجمی است که با ایجاد برشهای کوچک حدود 5/ سانتی متری در زیر ناف و وارد کردن دوربین مخصوص اعضای داخلی مورد مشاهده قرار می گیرند. مدت زمان این پروسیجر بسته به نوع عمل متفاوت و بطور میانگین حدود 30 دقیقه تا 1 ساعت است.

دکتر فریور باقری در مورد مزایای انجام عمل لاپاراسکوپی این گونه ابراز کرد: عوارض لاپاراسکوپی بسیار ناچیز بوده و بصورت سرپائی انجام می شود و نیازی به بستری شدن بیمار نیست. همچنین در مقایسه با اعمال جراحی باز، درد بعد از عمل در این روش بسیار کمتر می باشد و در صورت لزوم، امکان فیلمبرداری و تحویل CD از مراحل انجام عمل به بیمار می باشد. البته لازم به ذکر است هزینه انجام این عمل وابسته به مرکز درمانی مربوطه می باشد.

وی با یادآوری این نکته که هدف بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه آزاد شاهرود خدمت رسانی به مردم فهیم شاهرود است افزود ارائه خدمات برای انجام این جراحی در طول سالیان گذشته در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) صورت می گرفته است و درحال حاضر هم این عمل در شاهرود و شهرهای اطراف منحصرا در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص)صورت می گیرد و در این بیمارستان آقای دکتر محمد اکبری جامی و سرکار خانم دکتر فاطمه امیرخلیلی به انجام این عمل برای بیماران مبادرت می ورزند.

کد خبر: 999007

وب گردی

وب گردی