بیانیه نشست تحلیل تخصصی گام دوم انقلاب اسلامی

رئیس پژوهشکده امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز (یکشنبه 19 اسفندماه 97) در نشست تحلیل تخصصی گام دوم انقلاب اسلامی، بیانیه مربوط به این نشست را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مصطفی یوسفی رئیس پژوهشکده امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز (یکشنبه 19 اسفندماه 97) در نشست تحلیل تخصصی گام دوم انقلاب اسلامی، بیانیه مربوط به این نشست را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

مرکز فرهنگی امام خمینی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد پژوهشی و تبیین و ترویج اندیشه های امام خمینی مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی است. از آنجایی که مبانی اندیشه های امام، همان نقشه راه انقلاب اسلامی ایران است، وظیفه این مرکز در تبیین اندیشه های انقلاب برای ترسیم چشم انداز آینده کشور امری حیاتی و مهم است. شناخت اندیشه های حضرت امام امری دقیق اصولی و علمی است که مستلزم اشراف بر مکتب فکری آن عزیز و دوری از زورگیری ها و پیش فرض ها در استنتاج است.

کج فهمی هایی چون توجه صرف به اسم و عکس و یاد ایشان به جای تمسک به اصول و مبانی اندیشه اصول و مبانی چون مبارزه با استکبار جهانی مبارزه با استبداد داخلی مبارزه با اشرافی گری مبارزه با تحجر و مبارزه با خستگی سیاسی و غیره. اکنون مقام معظم رهبری به عنوان رهبری پر صلابت و نسخه متین اندیشه امام خمینی نقشه راه انقلاب هستند.

از این‌رو پژوهشکده امام خمینی و مطالعات تطبیقی مرکز امام خمینی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد در اولین برنامه علمی خود برای تبیین اندیشه های رفیع امام خمینی، موضوع بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت ایران بیان فرمودند را در دستور کار قرار داد.

امروز این بیانیه می‌تواند از چند بعد برای پژوهشگران اساتید و دلبستگان به امام و رهبری و انقلاب اسلامی حیاتی باشد اولین پیام مبین اصول و مبانی نظریه نظام انقلابی جمهوری اسلامی ایران است ثانیاً با روشن کردن دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی بار ناامیدی و بی حاصلی را از تارک رفیع انقلاب اسلامی می زدازد‌.

آغاز دهه پنجم انقلاب شروع چله پر افتخار دیگری است که نوید فتح قله‌های عدالت، عزت، استقلال، آزادی و امنیت اخلاق و رفاه برای ملت عزیز ایران به همراه دارد برگزاری این نشست گام کوچکی برای تحقق این مهم هست.

انتهای پیام/

کد خبر: 999013

وب گردی

وب گردی