بیانیه گام دوم به هجمه‌ها علیه جمهوری اسلامی پایان داد/ توجه به آموزش عالی اولویت دولت دوازدهم نیست

معاون اسبق وزارت علوم گفت: شأن صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این بود که به این غوغاها و هجمه ها علیه جمهوری اسلامی پایان دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا خواجه سروی معاون اسبق وزارت علوم در نشست تخصصی تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا باید بررسی شود که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، چرا در این برهه زمانی صادر شد و شأن صدور آن چه بود.

وی افزود: موضوع دیگری که باید بررسی شود، نوع نگارش، ادبیات و بخش دیگر اقداماتی است که باید توسط مردم و دانشگاهیان انجام شود.

خواجه سروی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی، همواره ضد انقلاب وعده می‌داد که جمهوری اسلامی سقوط می کند که البته طیف های مختلف و متفاوت سیاسی این گونه سخنان را بیان می کردند.

معاون اسبق وزیر علوم تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب، گروه های ضد انقلاب طعم شکست را چشیدند؛ اما فرض شکست نظام، همچنان در این نظام وجود داشت. سازمان منافقین در سال ۶۰ وعده داد که جمهوری اسلامی در ۷ روز از بین خواهد رفت.

وی اذعان داشت: البته که این گونه اظهارات همچنان ادامه دارد و در سخنان پمپئو و جان بولتون نمود پیدا کرده است؛ در واقع آن ها به دنبال تغییر زیر ساخت های نظام هستند‌. البته در چند سال گذشته نیز برخی چهره ها بعد از حوادث سال ۸۸ با تغییر دادن مواضع خود، نقش اپوزیسیون‌ را ایفا کردند.

خواجه سروی با بیان این که تئوری فروپاشی جمهوری اسلامی از زبان برخی افراد در داخل کشور نیز گفته می شود، خاطر‌نشان کرد: این افراد به دنبال فروریختن هنجارهای جامعه هستند و در این راستا عملیات های روانی بسیار گسترده ای را انجام داده اند.

معاون اسبق وزیر علوم گفت: شأن صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این بود که به این غوغاها و هجمه ها علیه جمهوری اسلامی پایان دهد.

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری درباره اهداف جامعه اسلامی اظهار کرد: شهید مطهری ۳ هدف جامعه اسلامی را استقلال، آزادی و معنویت اسلامی می داند که در بیانیه گام دوم انقلاب به این موارد اشاره شده است.

خواجه سروی تاکید کرد: کشور ایران در موضوع استقلال، جزو کشورهای پیشرو در زمان معاصر است؛ در ایران مردم خودشان مسئولان را انتخاب می کنند. البته که این استقلال سیاسی هزینه زیادی برای کشور داشته است؛ همچنین در موضوع آزادی دشمنان ادعا می کنند که در کشور ما آزادی وجود ندارد، در حالی که در بسیاری از موارد شاهد آزادی در کشور هستیم.

معاون اسبق وزیر علوم افزود: پژوهشکده ها وظیفه دارند که به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به شکلی دقیق بپردازند؛ همچنین دانشگاهیان بایستی این بیانیه را به خوبی تبیین کنند.

وی گفت: در این بیانیه، بر موضوع علم، پژوهش و تولید دانش توجه بسیار زیادی شده است؛ در حالی که شاهد هستیم وزارت علوم و دستگاه های آموزشی در چند سال اخیر، سرعت تولید و رشد علم کشور را کند کرده اند. به طوری که می‌توان گفت توجه به آموزش عالی، اولویت دولت دوازدهم نیست.

خواجه سروی در پایان بیان کرد: یکی از پروژه هایی که وظیفه داریم در چهل سال دوم انقلاب اسلامی به آن توجه بیشتری داشته باشیم، عدالت اجتماعی و معنویت اسلامی است؛ دانشگاه آزاد اسلامی نیز وظیفه دارد به سند اسلامی سازی دانشگاه ها توجه بیشتری داشته باش؛ چرا که در چند سال گذشته توجه زیادی به آن نشده و مسئولان از آن غافل شده اند‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 999031

وب گردی

وب گردی