مشکلات منجر به توقف تولید فاز های 20 و 21 برطرف شد

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: فازهای 20 و 21 پارس جنوبی در حال حاضر با بهبود شاخص ها در حال تولید گاز با حداکثر توان هستند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از مجتمع گاز پارس جنوبی هادی چابوک، مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اهمیت فعالیت های صورت گرفته توسط مجتمع گاز پارس جنوبی در فازهای 20 و 21 گفت: پس از تحویل پالایشگاه در بازه تعمیرات اساسی و تاکنون شرایط بخش های مختلف پالایشگاه بهبود یافته است.

وی اظهار داشت: در گذشته عمده توقفات تولید پالایشگاه به دلیل توقف کمپرسورهای صادرات گازی با توجه به مشکلات برقی در پست GIS و نیروگاه بعثت و همچنین نواقص سیستم F&G پالایشگاه بود که در حال حاضر تمام این موارد رفع شده است.

چابوک می گوید: این موارد با پیگیری از نیروگاه بعثت و برگزاری جلسات متعدد RCA و انجام اقدامات اصلاحی در بازه تعمیرات اساسی صورت گرفت.

به گفته وی؛ نتایج این فعالیت بهبود شاخص های تولید گاز در فازهای 20 و 21 بوده است، به نحوی که هم اکنون میزان شاخص Avaliability (در دسترس بودن) تولید گاز از 93.39 درصد به 99.8 درصد و همچنین شاخص Reliability ( قابلیت اطمینان) از 93 درصد به 99.6 درصد افزایش یافته است.

فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی، روزانه توان تولید بیش از ٥٠ میلیون مترمکعب گاز تصفیه ‌شده را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999090

وب گردی

وب گردی