معرفی طرح‌های اشتغالزای دانش‌بنیان حوزه آب به سامانه کارا

طرح های اشتغالزای دانش بنیان حوزه آب برای دریافت تسهیلات به سامانه کارا معرفی شدند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره معرفی این طرح ها گفت : این ستاد به منظور حمایت از طرح های فناورانه اشتغال زا با بررسی های کارشناسانه طرح های واصله، شش شرکت بخش خصوصی را برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت تایید و به سامانه کارا (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) معرفی کرد.

وی در ادامه گفت : از این شش شرکت داشن بنیان ، چهار شرکت در حوزه اشتغالزایی روستایی و در حوزه های آبزی پروری و محیط زیست و دو شرکت در زمینه های طرح های فراگیر و در حوزه ­های آب فعالیت دارند که با توسعه فناوری باعث ایجاد و یا توسعه اشتغال در بخش ذی ربط می شوند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد : طرح های تولیدی که بعد از پایلوت و یا در مرحله پایلوت با استفاده از فناوری های موجود توسط شرکت های داخلی دانش بنیان یا غیر دانش بنیان به مرحله تولید انبوه رسیدند جهت دریافت تسهیلات به سامانه کارا معرفی شدند .

وی افزود : طرح های تولید خوراک دام ، پرورش ماهی در قفس و زنجیره آب شیرین کن از جمله طرح های اشتغالزایی هستند که برای دریافت تسهیلات به سامانه کارا معرفی شده اند .

دبیر ستاد توسعه فناوری های آب ،خشسکالی ، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این طرح ها گفت : طرح توسعه فناوری پرورش ماهی درقفس در سواحل دریای شمال و جنوب در قالب 7 پایلوت 400 تنی توسط شرکت های تعاونی صیادی و شرکت های دانش بنیان با مشارکت و همراهی سازمان شیلات ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اجرا درمی آید .

وی همچنین اظهار کرد : رشته ای از فعالیت های اقتصادی دانش بنیان نیز برای استفاده از دریا برای تولید ماهی در محیط کنترل شده نیز فراهم می شود . طرح توسعه فناوری پرورش ماهی در قفس در استان های مازندران ، گیلان و سیستان و بلوچستان آماده شده و مراحل اجرایی را طی می کند .

ابراهیمی درادامه تصریح کرد : در پروژه زیر سیستم های آب شیرین کن که در حوزه تامین آب شیرین مورد نیاز کشور در سواحل جنوبی کشور است تولید پمپ های عمومی از طریق سامانه کارا مورد حمایت این ستاد قرار گرفته و با توجه به فناوری داخل که یک شرکت دانش بنیان روی این موضوع ایجاد کرده این محصولات به تولید انبوه می رسد .

وی درباره دیگرطرح اشتغالزای دانش بنیان گفت : تولید خوراک دام از سرشاخه های نیشکر ، قرار است با حمایت معاونت علمی و با مشارکت شرکت سرمایه گذاری جهاد نصر و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در افق برنامه، 20 کارخانه 50 هزار تنی که نتایج کارهای فناورانه آن در یک پایلوت 4هزار تنی در خوزستان تایید و به تولید رسیده است اجرایی شود .

انتهای پیام/

کد خبر: 999148

وب گردی

وب گردی