احداث 5200 واحدمسکونی برای مددجویان کرمانشاهی/مناطق زلزله زده اولویت کمیته امداد در سال ۹۸

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه وضعیت رسیدگی به مناطق زلزله زده کرمانشاه و مردم این منطقه در اولویت ما در سال ۹۸ است، گفت: احداث و واگذاری ۵۲۰۰ واحد مسکونی در سه مرحله انجام شده است.

به گزارش ایسکانیوز،پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در دیدار با استاندار کرمانشاه و رئیس ستاد مدیریت بازار کشور گفت: ۵۲۰۰ واحد مسکونی در استان کرمانشاه برای مددجویان احداث شده است که اکثر این واحدها متعلق به زنان سرپرست خانوار است.

وی افزود: در سه مرحله واحدهای مسکونی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است که در مرحله اول ۱۵۰۰ واحد، مرحله دوم ۲۵۰۰ و در مرحله سوم نیز ۲۷۰۰ واحد مسکونی احداث و واگذار شده است.

فتاح گفت: احداث و بازسازی واحدهای مسکونی تا نیمه دوم سال آینده به طور کلی به پایان می‌رسد و در این خصوص رکورددار هستیم.

رئیس کمیته امداد ضمن تشکر از استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه نباید از اولویت بیفتد و نباید اینگونه باشد که فقط در هنگام زلزله به فکر مناطق بیفتیم بلکه باید از نظر روحی و روانی نیز اقدامات ویژه‌ای در این منطقه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ کرمانشاه در اولویت کمیته امداد است، تصریح کرد: کار ما تازه شروع است و اینکه فقط خانه بسازیم نیست. بلکه باید کاری کنیم تا زندگی عادی مردم جریان پیدا کند.

فتاح تأکید کرد: کار اصلی ما پیش روست و اقدامات مثبتی در سال آینده انجام خواهیم داد.

در این دیدار اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران نیز از آسیب دیدگی بیش از ١٢٠ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: بعد از زلزله کرمانشاه بین ٢٢ تا ٢٣ هزار واحد مسکونی روستایی ساخته شده است.


به گفته وی میانگین طبقات ساخته شده مناطق زلزله زده ١.٢ به ٣.٩ طبقه افزایش یافته است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف ٣ تا ۴ هزار مستاجر در این مناطق تصریح کرد: نظام در مجموع بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان برای این مناطق هزینه کرده است. بعد از زلزله بم و ورزقان، در کرمانشاه بهتر عمل کردیم با این حال نباید فراموش کرد که اساس کار باید ساخت و ساز درست باشد چرا که در سرپل ذهاب واحدهای مسکونی وجود داشتند که به دلیل ساخت درست آسیب ندیدند.

بر اساس این گزارش هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه هم با بیان اینکه کمیته امداد ٣ برابر تعهداتش به مناطق زلزله زده امداد داده است، افزود: اولین منازلی که از بین ۱۰۴ هزار منزل مسکونی آسیب دیده ساخته شد، متعلق به خانه‌های مددجویان کمیته امداد بود.


وی با اشاره به تخریب ١٣ هزار جایگاه دامی گفت: ۷ هزار واحد تجاری، ٩ شهرستان و ۱۹۲۲ روستا در جریان زلزله تخریب شدند. از بین ۶٧ هزار واحد نیازمند تعمیرات، کار ۶۲ هزار واحد به اتمام رسیده است. همچنین از بین ۳۷ هزار واحد احداثی ۲۵ هزار واحد به اتمام رسیده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یکی از نکات شاخص زلزله کرمانشاه این بود که زندگی عادی مردم بعد از زلزله هم ساری و جاری بود،گفت: در جریان زلزله کرمانشاه مردم ۲۶۹ میلیارد تومان کمک کردند. همچنین ۶۳ میلیارد تومان پول نقد به حساب هلال احمر واریز شد و ۲۲ میلیارد تومان نیز میزان کمک‌های نقدی مردم به سلبریتی ها بود که در حال حاضر ۳ نفر از آنها پای کار آمده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999183

وب گردی

وب گردی