زندانی بزرگ به نام آمریکا

طبق آخرین تحقیقات انجام شده در « دانشگاه کرنل » از هر دو نفر آمریکایی، یک نفر یا زندان را تجربه کرده و یا یکی از اعضای خانواده اش در زندان به سر می برد.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، « دانشگاه کرنل » به تازگی مطالعه ای انجام داده که نشان می دهد از هر دو نفر آمریکایی، یک نفر خواهر، برادر یکی از والدین و یا بچه هایش، مدتی را در زندان سپری کرده است. آماری که به شدت بالاتر از مقداریست که پیش از این تخمین زده می شد. در مطالعه جدید، گستره وسیعی از زندان های انبوه و پرجمعیت در ایالات متحده مدنظر قرار گرفته است.

این نخستین باری است که به طور دقیق میزان سهم آمریکایی های زندانی تعیین می شود؛ 45 درصد از مردم تا هنگام انجام شدن این تحقیق یک عضو از خانواده یا فامیل شان برای یک شب یا بیشتر زندانی شده بودند. محققان بر این باورند که نیمی از این نرخ را پیدا خواهند کرد.

« کریستوفر ویلمتن »، استاد تحلیل و مدیریت سیاست در دانشگاه کرنل، می گوید: زندان مرکزی مختص محکومین اعضای خانواده است. اعضایی که هر کدام در زمینه ای خاص تخصص دارند. پیش بینی شده است. این گونه محکومیت ها عاملی است که روی تمامی جامعه تاثیرگذار است.

تیم تحقیقاتی در ادامه فعالیت های خود دریافتند که این ارقام برای اتباع آفریقایی - آمریکایی و افرادی که دارای سطح تحصیلات پایین هستند بالاتر است. برای این گروه ها، تقریبا 3 نفر از هر 5 نفر اعضای یک خانواده زندانی شده اند. محققان می گویند: خواهر و برادری، شایع‌ترین نسبت های خانوادگی نزدیک هستند که به زندان می روند. این یک کشف شگفت انگیز است که روند آن چندان برای دانشمندان شناخته نشده است.

داشتن یک عضو خانواده نزدیک در زندان، به جای آن در خانه به عنوان حامی حضور داشته باشد، می تواند تاثیر مهم و بسیار مخربی در آینده و زندگی یک فرد داشته باشد. محققان امیدوارند که این مطالعه، محرومیت از اعضای خانواده را نادیده بگیرد.

این نظرسنجی واقعا نشان می دهد که قربانیان زندان انبوه، چه کسانی هستند؛ افرادی که باید خانواده های خود را اداره کنند و در این راستا از حضور یک حامی و دوست محروم می شوند.

محققان در مطالعات بعدی، این داده ها را مورد بررسی عمیق تر قرار داده و از محققان دیگر نیز دعوت می کنند تا این کار را انجام دهند. آنها داده های خود را در دسترس عموم قرار دادند تا دیگران نیز بتوانند ببینند چه اطلاعاتی در این باره وجود دارد و البته از این طریق یافته های خود را نیز تأیید می کنند.

مترجم: آزاده شهریاری

انتهای پیام/

کد خبر: 999212

وب گردی

وب گردی