تنها راه خروج پژوهش‌ها از تألیف‌محوری، حاکم‌سازی الگوی تقاضامحوری است

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تنها راه خروج پژوهش‌ها از تألیف‌محوری، حاکم‌سازی الگوی تقاضامحوری و نیازمحوری منطبق بر نیازها و خواسته‌های صنعت و جامعه از دانشگاه است.

بابک نگاهداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در پاسخ به این سؤال که چه برنامه ای برای خروج پژوهش‌ها از تألیف‌محوری و در نتیجه تأثیرگذاری محسوس در حل مسائل کشور اظهار کرد: تنها راه، حاکم‌سازی الگوی تقاضامحوری و نیازمحوری منطبق بر نیازها و خواسته های صنعت و جامعه از دانشگاه است. ما چاره ای جز این کار نداریم.

وی با اشاره به دانشگاه های نسل چهارم ادامه داد: تا زمانی که تحقیقات ما مورد نیاز نباشد و از سوی صنعت، جامعه و کشور مطالبه نشود، این انتظار عملی نخواهد شد.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از تأثیرگذاری طرح «پایش» دفاع کرد و گفت: طرح پایش که اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی برای پایان نامه ها اجرا می شود، در حقیقت پاسخی به این نیاز است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: در مذاکراتی که دانشگاه آزاد اسلامی با صنایع، سازمان ها، ارگان ها و جامعه انجام داده، بیش از 5 هزار موضوع را احصا کرده و در حال حاضر جهت گیری به این سو است که پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی مبتنی بر این عناوین باشد.

گفتنی است؛ امروز (دوشنبه 20 اسفندماه 97) گردهمایی سراسری رؤسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور بابک نگاهداری، رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن اجتماعات هتل فرهیختگان برگزار شد.

مدیران پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی کشور امروز شنونده نقطه نظرات، گلایه ها، دغدغه ها و پیشنهادهای رؤسای مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور بودند تا گام مؤثری در جهت حرکت به سوی پژوهش محوری دانشگاه آزاد اسلامی برداشته شود.

سیدحسین طباطبایی اصل، سرپرست مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی و داوود ثمری، مدیرکل توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999219

وب گردی

وب گردی