تدارک ۸۰ شبکه استانی برای نوروز ۹۸

اون امور استان‌های سازمان صداوسیما اعلام کرد که شبکه‌های استانی با هزار و ۸۵۰ ساعت ویژه برنامه رادیویی و هزار و۴۰۰ ساعت برنامه تلویزیونی به استقبال نوروز ۹۸ می‌روند.

به گزارش ایسکانیوز، علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی برنامه‌های ۸۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی استانی برای ایام نوروز را تشریح کرد.

دارابی با اشاره به پخش ۲۴ ساعته و فعالیت گسترده صدا و سیمای مراکز استانی رسانه ملی گفت: مجموعه این معاونت و شبکه‌های استانی، تدارک گسترده‌ای برای نوروز ۹۸ دیده‌اند که شامل تولید و تأمین برنامه‌های گوناگون رادیویی و تلویزیونی است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی پویش «بهار مهربانی» با محوریت عید ساده توأم با مهربانی، معرفی مراکز سیاحتی، زیارتی و گردشگری استان‌ها، دعوت از کارآفرینان، چهره‌های فرهنگی و مسئولان اجرایی استانی در برنامه‌ها، اطلاع‌رسانی از اخبار جاده‌ها و وضعیت آب و هوا و نیز فراهم ساختن امکان ویژه برای مسئولان به منظور اطلاع‌رسانی خدمات خود و ارتباط با مردم، سیاست اصلی این شبکه‌ها در نوروز سال آینده خواهد بود.

دارابی با اشاره به تولید و پخش گزارش‌های زنده از بازار استان‌های مختلف کشورمان در شبکه «شما» گفت: رونق کسب و کار و ارائه تصاویر زیبا از بازارهای ایرانی هدف از تولید این گزارش‌هاست که هر روز ساعت ۱۱ روی آنتن می‌رود.

معاون امور استان‌های صداوسیما عنوان کرد: زمینه‌سازی و فراهم ساختن اوقات شادی و نشاط عمومی‌برای مخاطبان و توجه به تقارن ایام نوروز ۹۸ با ماه مبارک رجب، از دیگر محورهایی است که در معاونت امور استان‌ها تنظیم و به شبکه‌های استانی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی و تبلیغ پویش‌های مردمی در موضوعات مختلف نظیر سبک زندگی، امنیت سفر و جاده‌ها به همت شبکه‌های استانی گفت: از دیگر موضوعاتی که در پویش‌های اجتماعی و مردمی مورد توجه قرار می‌گیرند می‌توان به بهداشت سفر، حفاظت از محیط زیست، مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در هزینه‌های عید، ترویج حس نوع‌دوستی، اصلاح اخلاق و رفتارهای نادرست فردی و اجتماعی و طبیعت‌گردی اشاره کرد.

دارابی به اولویت‌های پخش برنامه در شبکه‌های استانی طی نوروز ۹۸ اشاره و تصریح کرد: ۳۶ سریال جدید تولیدی و تأمینی، آماده شده‌اند که از شبکه‌های استانی روی آنتن بروند. همچنین اهتمام به جانمایی برنامه راهیان نور در شبکه‌های استانی و شبکه «شما» از دیگر اولویت‌ها به شمار می‌روند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما از پخش ۳۳ مستند "کارنامه انقلاب اسلامی" (مقایسه وضعیت استان‌ها قبل و بعد از انقلاب اسلامی) از شبکه‌های استانی خبر داد و افزود: پخش کلیپ و نماهنگ از جاذبه‌های سیاحتی، زیارتی و گردشگری استان‌ها هم در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: پخش ۵۲۸ فیلم سینمایی و تلویزیونی از ۲۹ اسفند امسال تا ۱۷ فروردین ۹۸ در شبکه‌های استانی شامل ۳۲۰ فیلم داخلی و ۲۰۸ فیلم خارجی، تولید و پخش ۱۸۵۰ ساعت ویژه برنامه رادیویی و ۱۴۰۰ ساعت برنامه تلویزیونی از شبکه‌های استانی و تهیه آیتم‌های کوتاه از زبان سربازان و مرزبانان در اقصی نقاط کشور و بیان سلام و تبریک به خانواده‌های این جوانان از زبان خود آنها به گویش و لهجه محلی و پخش در لابلای برنامه‌های نوروزی، جزو برنامه‌های شبکه‌های استانی در تعطیلات نوروز خواهد بود.

دارابی با تاکید بر اهتمام به برنامه‌سازی و تبیین «شعار سال» از سوی این شبکه‌ها بیان کرد: تولید و پخش برنامه‌هایی با عنوان «استان، در سالی که گذشت» و نیز پخش مستندهای فاخر از چهارگوشه ایران، در همین راستا صورت می‌گیرد.

معاون امور استان‌های صداوسیما اضافه کرد: شبکه‌های استانی موظف به تولید ویژه برنامه‌های رادیویی و رادیو نما برای ایام نوروز با موضوع «ایمن برانیم تا سالم بمانید» و «ایران را پاکیزه نگه داریم» هستند که این پویش‌ها با همکاری هلال احمر، وزارت بهداشت و درمان، وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی اجرایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: ارتباط و گفت‌وگو با استانداران و سایر مسئولان ارشد اجرایی استان‌ها نیز در برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی استانی جانمایی شده‌اند که به مرور روی آنتن می‌روند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 999237

وب گردی

وب گردی