روحانی سه روز در عراق می‌ماند، اما ترامپ به پایگاهی دورافتاده رفت

وزیر خارجه پیشین سوئد نوشت، در حالی که رئیس‌جمهور ایران سه روز در عراق می‌ماند، اما ترامپ در جریان سفر به این کشور، فقط به پایگاهی دورافتاده رفت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «کارل بیلت» وزیر خارجه پیشین سوئد با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر به سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به عراق واکنش نشان داد و آن را با سفر چندی پیش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مقایسه کرد.

بیلت که در دوره‌ای، سمت نخست‌وزیر سوئد را هم عهده دار بود، نوشت: «در شرایطی که ترامپ فقط با نظامیان آمریکایی در یک پایگاه هوایی دورافتاده دیدار کرد و با سران عراقی ملاقاتی نداشت، رئیس جمهور ایران سفری سه روزه در این کشور (عراق) دارد.»

رئیس جمهور ایران امروز دوشنبه در کاخ «قصرالسلام» بغداد مورد استقبال رسمی «برهم صالح» همتای عراقی خود قرار گرفت.قرار است رؤسای جمهور ایران و عراق پس از مراسم استقبال رسمی، با حضور هیأت‌های عالی رتبه دو کشور با یکدیگر ملاقات کرده و در زمینه توسعه، تعمیق و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاریهای تهران-بغداد گفتگو کنند.

بیش از دو ماه پیش ترامپ در سفری از پیش اعلام نشده وارد عراق شد. همزمان با این سفر، رسانه‌های محلی عراق اعلام کردند که مقام‌های این کشور درخواست ترامپ برای دیدار با او در پایگاه «عین‌الاسد» در استان الانبار را رد کردند.

ترامپ و همسرش سه ساعت در این پایگاه نظامی در استان الانبار حضور داشتند و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، سفیر آمریکا در عراق و فرماندهان نظامی از جمله همراهان ترامپ در این پایگاه نظامی بودند. از نکات این سفر این بود که «جیمز متیس» وزیر دفاع برکنار شده آمریکا وی را همراهی نمی‌کرد.

ورود ترامپ به عراق واکنش مسئولان این کشور را به دنبال داشت.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 999249

وب گردی

وب گردی