درمانگاه‌های شبانه‌روزی در ایام نوروز ۲۴ ساعته  باز است

معاون درمان وزارت بهداشت ساعت فعالیت مراکز درمانی در ایام نوروز را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص نحوه فعالیت مراکز درمانی در ایام تعطیلات نوروز گفت: طرح سلامت نوروزی ۱۳۹۸ از ساعت ۸:۰۰ صبح روز شنبه مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ با هدف ارائه خدمات مطلوب سلامت در اقصی نقاط کشور برای توسعه سلامت جامعه و افزایش رضایت شهروندان و مسافران نوروزی آغاز و در ساعت ۸:۰۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۸/۱/۱۷ پایان می‌یابد.

جان‌بابایی در خصوص اقدامات گفت: فعالیت ۲۴ ساعته مراکز هدایت عملیات بحران (EOC ) دانشگاه علوم پزشکی، راه اندازی ایستگاه‌های سلامت توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی، هماهنگی های لازم با تمامی نهادهای مرتبط از جمله سازمان نظام پزشکی، استانداری، نیروی انتظامی، هلال احمر و اطمینان از آمادگی و فعال بودن مراکز، وجود و حضور نیروهای تخصصی و کادر درمانی، ارائه خدمات تشخیصی آزمایشگاهی و تصویربرداری، دندانپزشکی، داروئی و کلینیک های ویژه از جمله اقداماتی است که برنامه ریزی برای آنها صورت گرفته است.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: برنامه ریزی برای بازدیدهای مستمر در طول ایام تعطیل توسط اعضای ستاد طرح سلامت نوروزی از بیمارستان ها، حفظ توان ارائه خدمت ۵۰% بخش خصوصی اعم از مطب‌ها در روزهای تعطیل، حفظ کل ظرفیت بخش‌های اورژانس و بخش‌های ویژه بیمارستان‌های خصوصی از دیگر اقدامات وزارت بهداشت به شمار می‌رود.

جان‌بابایی گفت: فعالیت ۲۴ ساعته تمامی درمانگاه های خصوصی و خیریه شبانه روزی (مطابق با پروانه بهره برداری) همچون روزهای عادی و حضور پزشکان به صورت شبانه روزی مطابق با برنامه انجام خواهد شد.

وی در خصوص ارائه خدمات دندانپزشکی گفت: الزام ارائه خدمات شبانه روزی اورژانس دندانپزشکی حداقل در یک بیمارستان منتخب دانشگاه های علوم پزشکی کشور و اطمینان از ارائه خدمات توسط داروخانه‌های شبانه‌روزی در ایام تعطیلات و همچنین تهیه و وجود داروها و تجهیزات مورد نیاز به مقدار کافی در بیمارستانها انجام خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به فعال بودن حداقل ۵۰ درصد پزشکان مراکز جامع سلامت روستایی و شهری غیر شبانه‌روزی و مراکز تک پزشک و اینکه در کل ایام نوروز اقدامات با هماهنگی مراکز مجاور صورت پذیرد، گفت: فعالیت‌ها به‌گونه‌ای است که از هر دو مرکز مجاور، یکی از آنها فعال بوده و قابلیت ارائه خدمات را داشته باشد.

وی گفت: ساماندهی در توزیع بیماران اورژانس پیش بیمارستانی و انتقال بین بیمارستانی در بیمارستان های عمومی غیر دولتی نیز انجام شده است.

جان‌بابایی در پایان گفت: برنامه ریزی برای فعالیت آزمایشگاه‌های تحت پوشش به نحوی است که کلیه آزمایشگاههای بیمارستانی و درمانگاهی دانشگاه‌ها فعال بوده و تعدادی از آزمایشگاههای خصوصی نیز بر اساس نیازسنجی در سطح دانشگاه به خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز در تعطیلات فعالیت می‌کنند. هموطنان عزیز می توانند در صورت مواجه با هرگونه مشکل در حوزه خدمات درمانی به صورت شبانه روزی با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999258

وب گردی

وب گردی