مهلت ثبت‌نام مجدد در رشته‌های با آزمونِ کنکور سراسری تمدید نمی‌شود/ دانشجویان به‌جای دانشگاه، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: مهلت ثبت‌نام رشته‌های با آزمون کنکور سراسری به هیچ عنوان تمدید نمی شود و فردا (چهارشنبه 22 اسفندماه 97) آخرین فرصت است. اگر داوطلبی در ثبت نظام آموزشی اشتباه کند، سؤالاتش جابه‌جا شده و دچار مشکل خواهد شد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص تمدید مهلت ثبت‌نام در رشته‌های تحصیلی با آزمون سال 98، اظهار کرد: به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که به هر دلیل تا این تاریخ برای ثبت نام در رشته های تحصیلی با آزمون سال 1398 ثبت نام نکرده اند، مهلت ثبت نام از آنها، از صبح روز یکشنبه (19 اسفندماه 97) آغاز شده و در پایان روز چهارشنبه (22 اسفندماه 97) پایان می پذیرد.

وی ادامه داد: داوطلبان مذکور می توانند منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور برابر ضوابط با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اطلاعیه های این سازمان نسبت به ثبت نام برای شرکت در رشته های تحصیلی با آزمون سال 1398 اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه اطلاعات ثبت نامی تعداد یک میلیون و 76 هزار و 657 داوطلبی که در مهلت مقرر در این آزمون ثبت نام کرده اند، از روز یکشنبه (19 اسفندماه 97) روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته، بنابراین این داوطلبان نیز می توانند با مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت نامی خود و در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی حداکثر تا پایان روز چهارشنبه (فردا 22 اسفندماه 97) اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: ضمنا به کلیه داوطلبان تأکید می شود با توجه به اینکه برای داوطلبان آزمون سراسری سال 1398 بر اساس نوع نظام آموزشی، دو نوع سؤال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون در اختیار داوطلبان ذینفع قرار می گیرد، بنابراین برای داوطلبان نظام آموزشی 3-3-6 (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سؤال و برای داوطلبان نظام آموزشی سالی-واحدی یا ترمی-واحدی دارنده گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی و دارندگان دیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه، یک نوع سؤال توزیع می شود.

وی ادامه داد: کلیه داوطلبان ضرورت دارد ضمن بررسی نظام آموزشی خود در تقاضانامه، در صورتی که در این خصوص مرتکب اشتباه شده اند، در مهلت در نظر گرفته شده و حداکثر تا پایان روز چهارشنبه (فردا 22 اسفندماه 97) نسبت به اصلاح و ویرایش نظام آموزشی خود اقدام کنند. در غیر این صورت، مسئولیت این موضوع به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان ادامه داد: تا ساعت 8 صبح امروز (سه شنبه 21 اسفندماه 97) تعداد 12 هزار و 514 نفر ثبت نام کرده اند. ضمنا داوطلبان می توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور یا با شماره تلفن 42163-021 در میان بگذارند و از مراجعه حضوری خودداری کنند.

توکلی در پایان تأکید کرد: مهلت ثبت نام به هیچ عنوان تمدید نمی شود و فردا (چهارشنبه 22 اسفندماه 97) آخرین فرصت است. اگر داوطلبی در ثبت نظام آموزشی اشتباه کند، سؤالاتش جابه‌جا شده و دچار مشکل خواهد شد.

ثبت‌نام دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی فردا به پایان می‌رسد

وی با اشاره به ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی گفت: ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو در رشته های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی یا معدل کتبی دیپلم در آزمون سال 1398 صورت می گیرد، منحصرا به صورت اینترنتی از دیروز (دوشنبه 20 اسفندماه 97) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده و در روز چهارشنبه (6 شهریورماه 98) پایان می پذیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: دفترچه راهنمای ثبت نام و جدول کد رشته‌محل های مربوط به پذیرش رشته های مذکور از روز 17 بهمن ماه 97 روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است، بنابراین کلیه داوطلبان متقاضی می توانند بر اساس ضوابط و شواهد مندرج در دفترچه راهنمای مربوط به پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی یعنی معدل کتبی دیپلم در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ذیربط، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته حداکثر صد کد رشته‌محل به روش اینترنتی اقدام کنند.

توکلی در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی هم صحبت کرد و ادامه داد: دفعه قبل دانشجویان باید به دانشگاه مراجعه می کردند ولی این بار باید به سازمان مراجعه کنند. ضمنا فهرست کد رشته‌محل های تحصیلی مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی یا معدل کتبی دیپلم صورت می گیرد، متعاقبا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه برخی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بعد از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام (منتشره در 17 بهمن ماه 97) ظرفیت های جدید یا اصلاحاتی را به این سازمان اعلام کرده اند یا می کنند، ضرورت دارد داوطلبان متقاضی نسبت به مطالعه دقیق اطلاعیه یا اطلاعیه های مذکور اقدام و در صورت تمایل، در زمان مقرر و حداکثر تا روز 6 شهریورماه 98 کد رشته‌محل های انتخابی خود را ویرایش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999273

وب گردی

وب گردی