هزینه ویزای ایران و عراق حذف شده است/ صدور ویزا پابرجاست

رئیس‌جمهور گفت: علاقه مند بودیم که ویزا بین دو کشور برداشته شود تا دو ملت به راحتی رفت و آمد کنند اما دولت عراق معتقد بود فعلاً مبلغ ویزا را برداریم و حذف ویزا را برای مرحله بعد بگذاریم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام روحانی در جریان سفر به عراق صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار با نخبگان، عشایر و رهبران مذهبی عراق اقتصاد، فرهنگ و سیاست ایران و عراق را مکمل یکدیگر دانست و اظهار کرد: ما تصمیم گرفتیم راه آهن‌های دو کشور را به یکدیگر متصل و روابط تجاری را تسهیل کنیم. در همین راستا ابتدا ایران اعلام کرد که هزینه ویزا را حذف می‌کند و سپس دولت عراق هم در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: علاقه مند بودیم که کلاً ویزا بین دو کشور برداشته شود تا دو ملت به راحتی رفت و آمد کنند اما دولت عراق معتقد بود فعلاً مبلغ ویزا را برداریم و حذف ویزا را برای مرحله بعد بگذاریم.

روحانی تاکید کرد: ما به طرف عراقی پیشنهاد دادیم که روابط اقتصادی دو کشور را با پول ملی خود انجام بدهیم و نیازی به ارز خارجی نداشته باشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وحدت ملت عراق برای ما بسیار حائز اهمیت است، گفت: اگر وحدت طوایف، اقوام و ادیان نباشد آن جامعه نمی‌تواند از قدرت واقعی خود در مواقع لازم در برابر تهدیدات استفاده کند.

کد خبر: 999284

وب گردی

وب گردی