همه  ایتام سال ۹۸صاحب‌خانه می شوند/ رشد 35 درصدی کمک‌های مردمی

رئیس کمیته امداد گفت: سال آینده هیچکدام از ایتام تحت پوشش، فاقد مسکن نخواهند بود و مشکل مسکن جامعه هدف، ایتام و مددجویان روستایی حل می‌شود؛ همچنین برای مددجویان شهری نیز مشکل رهن و اجاره حل می‌شود به طوری که در سال ۹۸ جامعه هدف ما مشکل مسکن نخواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در آخرین نشست خبری سال 97، گفت: سال آینده مسیر سختی پیش رو داریم؛ اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مددجویان در سختی زندگی نکنند.

وی با اشاره به توزیع نوبت دوم سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، گفت: براساس موافقت رئیس جمهور امیدواریم تا پایان سال یک نوبت دیگر سبد کالا به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد توزیع شود.

فتاح در مورد پرداخت مستمری مددجویان گفت: آخرین مرحله مستمری مددجویان شب گذشته واریز شد و پرونده مستمری‌های سال ۹۷ بسته شد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به بودجه سال 98 اشاره کرد و گفت: ۲۰ درصد از طریق تبصره ۱۴ و ۱۵ درصد بودجه جاری کمیته امداد افزایش پیدا می‌کند و تاکنون تاکنون ۹۷ درصد بودجه بهزیستی پرداخت شده است.

کمک‌های مردمی ۳۵ درصد رشد داشت

وی گفت: کمک‌های مردمی ۳۵ درصد رشد داشته که سال آینده پیش‌بینی می‌شود به ۴۰ درصد برسد و در جشن نیکوکاری تا کنون ۲,۸۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد گفت: ۱,۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای وام ضروری ۵ میلیون تومانی اختصاص یافته است که صف وام ضروری امسال برداشته شد.

فتاح از جمع آوری صندوق‌های صدقه فلزی معابر در سال ۹۸ خبر داد و گفت: جمع آوری صندوق‌ها امسال ۱۰ درصد انجام شد و در سال آینده نیز مابقی آنها نیز جمع آوری می‌شود؛ اما صندوق‌هایی که در اماکنی مانند بانک ها ، فرودگاه ها ، فروشگاه ها و... هستند؛همچنین صندوق های خانگی جمع‌آوری نمی‌شوند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه سعی ما این است که به سمت پرداخت‌های الکترونیک برویم، گفت: در پرداخت‌های الکترونیک مردم می توانند نوع هزینه کرد صدقه هایشان را مشخص کنند؛ اما با پرداخت های نقدی در صندوق ها به کمیته امداد اجازه می دادند که هر طور که صلاح می داند هزینه کنند.

وی تاکید کرد: در سال جاری ۴۵۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است.

ساخت 5 هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی

فتاح به انعقاد توافقنامه های کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در سه ماه اخیر ۴ توافق نامه با دکتر نوبخت امضا کردیم که آخرین آن روز گذشته برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی بود و در مجموع ۱۷ هزار واحد مسکونی سهم ما در سال ۹۸ است که احداث خواهد شد و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد نیز سپاه برای مددجویان احداث می‌کند.

همه مددجویان بیمه سلامت می‌شوند

فتاح همچنین از واگذاری بیمه مددجویان شهری به سازمان بیمه سلامت خبر داد و گفت: تاکنون بیمه مددجویان از سوی ما انجام می‌شد؛ اما با جابه‌جایی ردیف اعتباری از این پس تمام افراد تحت پوشش ما در شهرها و روستاها بیمه سازمان سلامت خواهند بود و کمیته امداد فقط بیمه مکمل را برعهده می‌گیرد.

دانشگاه آزاد خوش‌قول بود

رئیس کمیته امداد در مورد اعتبار فروش سوهانک -ساختمان قبلی کمیته امداد- گفت: از دانشگاه آزاد اسلامی 300 میلیارد تومان به عنوان پیش پرداخت دریافت کردیم و قرار شده هر ۶ ماه یک بار چک ۱۰۰ میلیارد تومانی به ما بدهند که در دی ماه اولین چک را گرفتیم و چک بعدی نیز در تیرماه سال آینده خواهد بود و به مرور براساس تعهدات چک‌ها را دریافت می‌کنیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد خوش‌قول بود و ۴۰۰ میلیاردی که تاکنون دریافت کردیم در صندوق امداد ولایت برای پرداخت وام به مددجویان هزینه می‌شود.

اجازه داریم سال 98 پشت‌نوبتی‌ها را تحت پوشش قرار دهیم

فتاح گفت: ۱۰ درصد از جامعه مددجویان هدف کم شده است؛ اما در سال جاری با توجه به مشکلات اقتصادی ۶۲۰ هزار خانوار جدید تحت پوشش قرار گرفتند که البته این موضوع موقت است و در زمان پرداخت مستمری‌شان، موقت بودن به آنان اعلام می‌شود.

وی افزود: مددجوی پشت نوبتی نداریم و هر ماه تعدادی مددجو از چرخه حمایت خارج و تعدادی دیگر نیز وارد خواهند شد.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: براساس تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۸، مجلس این اجازه را داده تا سال آینده بتوانیم تعدادی از افراد پشت نوبت را تحت پوشش قرار دهیم. که تعداد دقیق را در فروردین سال آینده اعلام می‌کنیم.

اختصاص ۳۰ درصد خدمات و وام‌های امداد به غیر مددجویان

فتاح گفت: در سال جاری ۳۰ درصد خدمات و وام‌های امداد به غیر مددجویان اختصاص پیدا کرد که ممکن است با توجه به شرایط سال آینده، این درصد افزایش پیدا کند.

رفع فقرمطلق

وی به بودجه مربوط به رفع فقرمطلق تأکید کرد: درسال ۹۷، ۷ هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق در تبصره ۱۴ بودجه اختصاص داده بودند که صد درصد آن تخصیص یافت و برای سال آینده نیز ۸,۴۰۰ میلیارد تومان به منظور رفع فقر مطلق اختصاص داده شده است.

افزایش ۲.۵ برابری وام اشتغال مددجویان

رئیس کمیته امداد امام خمینی از افزایش ۲.۵ برابری وام اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال ۹۸ خبر داد.

فتاح در مورد بودجه اشتغال مددجویان در سال ۹۸، گفت: در سال جاری از تبصره ۱۶، ۱,۴۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت وام به ۱۱۰ هزار مددجو اختصاص یافت که تا پایان سال تمامی این مبلغ تخصیص داده می‌شود.

وی به همکاری خوب بانک‌ها اشاره کرد و گفت : بانک‌ها در سال ۹۷ همکاری خوبی برای تخصیص اعتبار مربوط به وام اشتغال داشتند چرا که معوقات مددجویان کمیته امداد کمتر از 2درصد است که این موضوع بی سابقه بوده است.

فتاح تصریح کرد: همچنین در سال جاری ۴۷۰ میلیارد تومان برای وام اشتغال روستایی اختصاص یافته و در مجموع 2هزار میلیارد تومان برای وام مددجویان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده بودجه سقف وام اشتغال مددجویان از ۲۰ به ۵۰ میلیون تومان می‌رسد و همچنین به جای 2 هزار میلیارد ۶ هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999304

وب گردی

وب گردی