ارتقای استانداردسازی محصولات زمینه‌ای برای توسعه صنعت هوایی

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، گفت: یکی از نقص های صنعت هوایی کشور، کمبود آزمایشگاه‌های های تضمین مرغوبیت محصولات هوایی است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی درباره مهم ترین نیاز فعلی صنعت هوایی، گفت: در حال حاضر مهم ترین کمبودی که در صنعت هوایی کشور احساس می شود، نبود آزمایشگاه های تضمین مرغوبیت محصولات هوایی به اندازه کافی در کشور است.

وی افزود: برخی تجهیزات خاص و تست های مورد نیاز در این صنعت در کشور وجود دارد؛ اما برای تامین بسیاری از این تست های مورد نیاز و تجهیزات با مشکل و نقصان روبرو هستیم.

به گفته منطقی، سال های گذشته در ستاد با تدوین طرح توسعه آزمایشگاه‌های صنعت هوایی و هوانوردی اقدام به ایجاد شبکه ملی آزمایشگاه‌های هوایی کردیم؛ اما هنوز در این حوزه به نقطه مطلوبی که تمام نیازهای کشور را در این زمینه مرتفع کند، نرسیده ایم.

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر صنعت هوایی کشور با معضلات و مشکلاتی در حوزه آزمایشگاه‌های هوایی و استانداردسازی محصولات روبرو است. این مشکلات باعث شده است که تنها بتوانیم به بخشی از نیازهای صنعت هوایی پاسخ دهیم.

منطقی در ادامه عنوان کرد: اگر بتوانیم استاندارد محصولات هوایی را ارتقا دهیم یک گام بزرگ در صنعت هوایی کشور برداشته ایم.

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، درباره تعداد آزمایشگاه های موجود در کشور در صنعت هوایی، گفت: فعالیت‌های تخصصی شبکه ملی آزمایشگاهی هوایی و هوانوردی از بهار سال 93 آغاز شده است و تاکنون بیش از 50 آزمایشگاه از 14 مرکز دانشگاهی و صنعتی به عنوان عضو این شبکه پذیرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 999308

وب گردی

وب گردی