رونمایی از مستند «ابراهیمِ ساره» در دانشگاه امام حسین (ع)

مستند «ابراهیمِ ساره» با محوریت سیره زندگی شهید مدافع حرم، ابراهیم عشیره، فردا چهارشنبه ۲۲ اسفند در دانشگاه افسری امام حسین علیه السلام رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسکانیزو، زهرا خلجی، مستندساز از رونمایی از مستند «ابراهیمِ ساره» خبر داد و گفت: این مستند به شخصیت و سبک زندگی و مجاهدت‌های شهید مدافع حرم ابراهیم عشریه می‌پردازد.

وی افزود: شهید عشریه از فرماندهان و مربیان تاکتیک دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین بوده که برای امر آموزش جبهه مقاومت پا به عرصه میدان سوریه می‌گذارد‌. در این مستند تلاش شده است رواتی از افکار، اعمال و روحیات و در نهایت سبک زندگی شهید داشته باشیم و به موازات آن شاهد اجرای این افکار و اعمال شهید در قالب سبک زندگی جاری همسر و فرزندان شهید باشیم.

خلجی اضافه کرد: همانطور که از نام اثر پیدا است، این فیلم روایتی صرف درباره شهید عشریه نیست، بلکه نیمی از آن به سبک زندگی همسر شهید و تحمل سختی‌های بعد از شهادت می‌پردازد. به دلتنگی‌های دخترانه فرزندان شهید اشاره می‌کند. دخترانی کوچک که با توسل به بازماندگان کربلا با یاد پدر زندگی می‌کنند.

این مستندساز در ادامه اظهار داشت: مراحل پیش‌تولید کار اعم از جمع آوری آرشیو، پژوهش و تحقیقات میدانی و همچنین شناسایی افراد مرتبط با شهید در سوریه و نهایتا تولید اثر به طور مجموع یک سال زمان برده است و نتیجه کار در قالب یک مستند مصاحبه محور در مدت زمان ۴۲ دقیقه ارائه شده است.

مستند «ابراهیم ساره» به سفارش دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه السلام و به تهیه کنندگی علی پاجانی تولید شده و تصویربرداری و تدوین این اثر را به ترتیب فهیمه امینی پور و حسنا فولاد پور به عهده داشته‌اند.

مراسم رونمایی از این مستند چهارشنبه ۲۲ اسفند، ساعت ۲۰ در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام برگزار می‌شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 999339

وب گردی

وب گردی