واشنگتن با آتش بازی نکند

سفیر سابق آمریکا در اسرائیل به رسمیت شناختن الحاق بلندی های جولان به اسرائیل توسط واشنگتن را بازی با آتش و نقض قطعنامه 242 سازمان ملل قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «مارتین ایندیک»، دیپلمات و سفیر سابق آمریکا در اسرائیل در حساب کاربری شخصی خود در توئیتر نوشت: در صورت به رسمیت شناختن الحاق بلندی‌های جولان به اسرائیل توسط آمریکا به منزله نقض قطعنامه 242 سازمان ملل که با توافق واشنگتن و دیگر کشورها به تصویب رسیده است، خواهد بود.

در ادامه این توئیت آمده است: اسرائیل اکنون به دلیل نگرانی های امنیتی از بلندی‌های جولان خارج نمی‌شود. چه خوشتان بیاید چه نیاید بلندی های جولان متعلق به خاک سوریه است. به رسمیت شناختن الحاق بلندی های جولان به اسرائیل به دلایل سیاسی، حکم بازی با آتش را دارد. این را هیچ یک از کشورهای عربی نخواهند پذیرفت.

واکنش مارتین ایندیک در پی بازدید روز دوشنبه «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی آمریکا از ارتفاعات اشغالی جولان به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل صورت می گیرد.

لیندسی گراهام دیروز در جریان بازدید از بلندی های اشغالی جولان به خبرنگاران گفته بود که در مورد به رسمیت شناختن الحاق بلندی های جولان به اسرائیل با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو و اقدامات آن را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 999365

وب گردی

وب گردی