کارگروه ویژه «دستورالعمل آراستگی و شئون اسلامی» در واحد همدان تشکیل شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، گفت: یک دستورالعمل در تاریخ 12 شهریور 1397 مصوب شده است به نام دستورالعمل آراستگی و شئون اسلامی در دانشگاه که کارگروه آن نیز تشکیل شده است و مشغول اجرایی کردن آن هستیم.

ابوالفضل یداللهی اصلان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص راهبردها و اهداف فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: در حوزه مسائل فرهنگی، توجه به اسناد بالا دستی که مغفول مانده بود، در دستور کار قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال، بحث اسلامی شدن دانشگاه ها و سند راهبردی فرهنگی-دانشجویی، مصوب 4 تیر 1397 در دستور کار قرار خواهد گرفت و سعی داریم که برنامه هایی را در این راستا اجرایی کنیم.

وی افزود: یک دستور العمل هم در تاریخ 12 شهریور 1397 مصوب شده است به نام دستورالعمل آراستگی و شئون اسلامی در دانشگاه، که کارگروه آن نیز تشکیل شده است و مشغول اجرایی کردن آن هستیم. همچنین بخشنامه های دیگر نیز اجرایی می شود و کمیته های دیگری نیز، از جمله کمیته شورای امر به معروف و نهی از منکر مشغول فعالیت هستند. هدف ما این است که به صورت جامع، بخشنامه ها و اسناد بالا دستی مورد عنایت قرار گیرند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان ادامه داد: برگزاری کارگاه های معرف افزایی و اخلاق اسلامی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و راهیان نور از جمله مصادیق برنامه های ما است. همچنین به منظور تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برنامه هایی را شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تمامی دانشگاه های سطح استان تدارک دیده است.

وی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی همدان فرصت ها و ظرفیت های فرهنگی متعددی وجود دارد؛ از جمله تشکل های دانشجویی، استادان و کارکنان دانشگاه، کانون های فرهنگی و نشریات دانشجویی که از آن ها به عنوان فرصت، می توانیم بهره برداری کنیم؛ اما مثل دانشگاه های دیگر محدودیت مالی هم وجود دارد. با کمبود دانشجو، بودجه دانشگاه هم کم می شود؛ اما این محدودیت ها نباید مانع انجام دادن فعالیت های فرهنگی شود.

یداللهی اصلان در خصوص وضعیت خوابگاه های این واحد دانشگاهی، گفت: در این دانشگاه زیر ساخت خوابگاه دانشجویی تنها برای خواهران وجود دارد؛ اما یک مجتمع یا مهمان سرای فدک داریم که دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما به مدت یک یا 2 شب در هفته از آنجا استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اما برای دانشجویان کارشناسی با دانشگاه فرهنگیان همدان، یک قرار داد را امضا کردیم که دانشجویان پسر ما در آنجا مستقر شدند و طی همان قرار داد از مزیت و مزایای آن خوابگاه بهره مند هستند و در حال حاضر نیز جمعیتی در حدود 80 الی 90 نفر از دانشجویان ما از آن خوابگاه استفاده می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999407

وب گردی

وب گردی