۳۴ مدرسه در سال گذشته شهریه اضافه دریافت کرده‌اند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته، از ۵۰۰ بازدید در شهر تهرانبازدید کردیم که از این آمار، ۳۴ مدرسه شهریه اضافه دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش، رئیس مدارس غیردولتی و سازمان مشارکت های مردمی در گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: می توان گفت که مهم‌ترین برنامه پیش روی ما بحث شهریه مدارس است. ما الگوی شهریه را متناسب با الگویی که سال‌های گذشته داشته‌ایم آسیب‌شناسی کرده و مواردی که باید اصلاح می‌شد را رفع کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مرحله ورود اطلاعات آن هستیم و همه اطلاعات در قالب سامانه جمع‌آوری می‌شود.

زینی وند تصریح کرد: برای همه استان‌ها یک تقویم زمانبندی در نظر گرفته شده و تقریبا ۷ استان کشور در حال ورود اطلاعات هستند که تا پایان این هفته آن را ارائه خواهند داد. همچنین تا پایان هفته آینده نیز ما بقیه استان‌ها باید اطلاعات را تکمیل و ارسال کنند.

وی افزود: الگوی شهریه مطابق با ماده ۱۶ قانون بررسی و تعیین می‌شود. ما امسال این کارگروه را برای اولین بار فعال کردیم. کلیه مراحل تایید اطلاعات و اعلام شهریه مدارس با هزینه تمام شده توسط همان کارگروه مشخص می‌شود. سپس شورای نظارت استان آن را بررسی و تایید می‌کند و بعد از آن شورای نظارت مرکزی به مواردی که مورد اعتراض موسسه باشد، رسیدگی خواهد کرد.

زینی وند در ادامه گفت: ما در بحث شهریه مدارس مشکل الگوی نداشته‌ایم، زیرا شهریه هر مدرسه متناسب با آیتم های زمان و ۷ سرفصلی که قانون مشخص کرده، تعیین شده است. همه این موارد به خوبی پیش می رود و در این زمینه مشکلی نیست، بلکه مشکل ما از حیث اجرا است.

وی بیان کرد: برخی از استان‌های ما نظارت کافی بر روی شهریه مصوب را ندارند‌. سال گذشته ما به این مسئله ورود کردیم و بیش از ۵۰۰ بازدید در شهر تهران داشتیم که از این آمار ۳۴ مدرسه شهریه اضافه گرفته‌اند. برای حل این مسئله وارد مکاتبه شدیم اما هنوز مدیریت شهر تهران نحوه برخورد با مدارس متخلف را به ما اعلام نکرده است‌.

رئیس مدارس غیردولتی افزود: ما باید متناسب با قوانین و مقررات متخلفان برخورد کنیم و مدارسی که تخلف می کنند باید شهریه اضافی که گرفته اند را بازگردانند. همین هفته گذشته ما مکاتباتی را با شهر تهران داشتیم و باید نوع برخوردی که با متخلفین داشتند را حتما به ما اعلام کنند. خوشبختانه در مدیریت جدید شهر تهران این جدیت وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال آینده ما بنا داریم که که استان ها باید فعالیت بیشتر و نظارت کافی بر عملکرد مدارس از حیث دریافت شهریه متناسب با قانون را داشته باشند، در غیر این صورت ما در وزارت خانه هرچه قانون و آیین نامه تعیین کنیم باز هم با چالش مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 999432

وب گردی

وب گردی