مانور مقابله با حریق و خطرات چهارشنبه سوری در مدارس اجرا می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال مانور مقابله با حریق و خطرات چهارشنبه آخر سال در سراسر مدارس کشور را در دستورکار خود قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری گردهمایی مشترک معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارشنبه آخر سال سنتی است که از گذشته وجود داشته، اما برگزاری این مراسم، در برخی از خانواده ها تعطیلات عید را تلخ می کند و موجب آسیب رساندن به بچه ها و ایجاد مشکلات خواهد بود.

وی ادامه داد: برای چهارشنبه آخر سال، دستورالعملی را به استان ها ابلاغ کرده ایم تا مدیران مدارس آگاهی های لازم را در این ایام به دانش آموزان بدهند، در این راستا مانورهایی نیز در مدارس انجام شد.

حمیدی تصریح کرد: به معلم ها توصیه شده است که با زبان اثر بخش خود مطالب را به دانش آموزان انتقال دهند. همچنین آموزش ها شامل موارد آگاهی بخش و هشدار نسبت به مسایلی است که ممکن است خطر آفرین باشد.

وی افزود: ما به معلمان و مدیران گفته شده که چگونه توصیه های لازم را ارائه دهند و از طریق انجمن و اولیا به خانواده ها نیز چه مسائلی آموزش داده شود.

وی در ادامه گفت: ا امسال مانور مقابله با حریق و خطرات چهارشنبه آخر سال در سراسر مدارس کشور را در دستورکار خود قرار داده‌ایم. در واقع این مانور هشداری است تا فضا سازی اجتماعی ایجاد و اثرگذاری لازم انجام شود.

حمیدی در پایان بیان کرد: همچنین ما تعاملات خوبی با آتش نشانی و هلال احمر در این زمینه داشته ایم که امیدواریم بهتر از گذشته ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/

کد خبر: 999436

وب گردی

وب گردی