تأسیس دبیرخانه راهبردی «موج نو» در دانشگاه آزاد اسلامی

دبیر کل مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد، گفت: دبیرخانه راهبردی به نام «موج نو» در اتحادیه مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد تاسیس شد تا در عملیاتی کردن مباحث بیانیه گام دوم انقلاب، نقش آفرینی شود.

کیوان عاصم دبیر کل مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی (اتحادیه سوم) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دلایل فعالیت اندک تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی در مقایسه با تشکل های دانشجویی زیر مجموعه وزارت علوم و اتحادیه های بزرگ دانشجویی، گفت: دانشگاه آزاد تا چند سال پیش و قبل از روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید، دچار کم فعالیتی و تغییرات مدیریتی متعدد بود که تاثیرات غیرمستقیم بر فعالیت تشکل های دانشجویی داشت.

دبیر کل مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اضافه کرد: اما با ثبات مدیریتی در دانشگاه، تشکل های دانشجویی نیز فعالیت خود را افزایش داده و در واحدهای مختلف در حوزه های علمی، فرهنگی، سیاسی و ... فعالیت اثرگذری را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: در چند دوره هم امکان برگزاری انتخابات برای اتحادیه نبود که خود باعث ایجاد مشکل و کاهش فعالیت شد که این مساله هم حل و انتخابات را برگزار شد.

عاصم در خصوص برگزاری دوره های مختلف در طول سال گذشته، تصریح کرد: اتحادیه مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد دوره های بسیاری با موضوعات و اهداف گوناگون را در سال 97 برگزار کرده است؛ اما نظر به اینکه در واحدهای استانی استقبال دانشجویان بیشتر است و برای اینکه این دوره ها تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند، لذا سیاست بر این شد که این نشست ها در واحدهایی که دفاتر مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد دارند، برگزار شود.

دبیر کل مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اضافه کرد: در حال حاضر جوانان کشور به خصوص دانشجویان از نبود آموزش های لازم و کاربردی در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... ضربه می خورند، اتحادیه سعی کرده روی این معضلات واکاوی و بررسی انجام دهد و آموزش های لازم را به دانشجویان ارائه شود.

وی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، تشریح کرد: دبیرخانه راهبردی به نام «موج نو» در اتحادیه مجمع تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد تاسیس شد تا در جهت عملیاتی کردن مباحث این بیانیه، نقش آفرینی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 999438

وب گردی

وب گردی