تمدن اسلامی با بیانیه گام دوم انقلاب محقق می شود

مدرس وپژوهشگر دانشگاه با بیان اینکه صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری احیای امید اجتماعی در جامعه است، گفت: در این بیانیه تمدن سازی به عنوان یک هدف در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی وهمکاری روابط عمومی دانشگاه اولین نشست گفتمان تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با سخنرانی دکتر محسن زارعی مدرس و پژوهشگر دانشگاه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ایمانی مقدم مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی همتی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاداسلامی استان مرکزی،دکتر عبداله رحیمی رییس دبیرخانه هیأت امنای استان مرکزی، پیمان عین القضاتی معاونت فرهنگی و دانشجویی و معاونان ومسئولان و کارشناسان امور فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی در سالن جلسات امام خمینی(ره) دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار شد.

دکتر محسن زارعی مدرس و پژوهشگر دانشگاه گفت: در شرایطی که امید اجتماعی در جهان دچار رکود شده است و بر اساس نظر جامعه شناسان و پژوهش های جامعه شناسی امید اجتماعی نسبت به امید فردی رو به افول است که باید جنبه های کاهش امید اجتماعی بررسی شود.

وی ادامه داد: اگر بررسی نسبت به افول کاهش امید اجتماعی صورت گیرد، در خواهیم یافت که یکی از عوامل مهم ظهور تکنولوژی و ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی است که باعث شده افراد بیش از گذشته مطلع به حوادث و رویدادهای اطراف و جهان خود شوند که این قاعده در کشور ما مستثنی نیست و به نوعی می توان گفت تکنولوژی در تقابل حاکمیت قرار گرفته است.

مدرس و پژوهشگر دانشگاه تصریح کرد: سیر فرایندی در شبکه های اجتماعی و تکنولوژی های به روز در کشور ما صورت نگرفته است و این سیر پلکانی نبوده و شاید سریع وارد تکنولوژی شده و همین امر باعث امید اجتماعی در کشور ما دستخوش تغییراتی شود.

زارعی با اشاره به اینکه امید اجتماعی در نسل کنونی از دست رفته است، گفت: در این شرایط وضعیت امید اجتماعی اینچنین است و پالس های شدیدی که از سوی دشمنان به جوانان و عموم افراد جامعه برای کاهش امید القا می شود، مقام معظم رهبری در این شرایط بیانیه گام دوم انقلاب را صادر می فرمایند و روح حاکم بر این بیانیه روح امید است که این امید همانطور که مقام معظم رهبری اشاره می فرمایند، امید صادق است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را بیانیه حرکت اعلام می کنند، زیرا نسل چهارم انقلاب همچون سایر نسل ها وظیفه حرکت و پویایی کشور بر عهده آنان است.

مدرس وپژوهشگر دانشگاه با اشاره به اینکه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان است، گفت: در جای جای بیانیه جوانان مخاطب قرار گرفته شده است، دلیل اینکه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، به دلایل مختلفی بر می گردد، که حرکت انقلاب نیاز به جوانان دارد.

زارعی ادامه داد: دلیل دیگر بدین خاطر است که توجه به جوان، توجه به هویت و آینده کشور است، و دلیل دیگر بدین خاطر است که سرمایه گذاری و توجه استکبار بر روی جوانان کشور ما است و آن ها هم روی این قشر از جامعه بیشتر از سایر اقشار تمرکز و برنامه ریزی کرده اند.

مدرس وپژوهشگر دانشگاه تصریح کرد:اگر قرار است گفتمان انقلاب به درستی به مردم منتقل گردد باید این امر توسط جوانان صورت گیرد و این مهم زمانی محقق می شود که تغییری در مسئولیت های کشور صورت گرفته و مسئولیت ها و وظایف به عهده جوانان سپرده شود.

زارعی گفت: در عرصه های مختلف انقلاب در طی چهل سال اخیر، پیشرفت در هر عرصه ای زمانی بوده که به جوانان بها داده شده و مسئولیت به آنان سپرده شده است.

وی با بیان اینکه جهانی فکر کردن و عمل کردن ازکلیدی ترین مباحث گام دوم انقلاب است، گفت:در این بیانیه تمدن سازی به عنوان یک هدف در نظر گرفته شده است.

زارعی گفت: زمان انتظار ابرقدرت غرب یکی دیگر از نکات کلیدی این بیانیه است بطوریکه مقام معظم رهبری امسال به افول آمریکا اشاره فرمودند، و علاوه بر آن در این بیانیه اشاره به شعارهای فرا نسلی شده است و بر روی جهانی بودن شعارهای انقلاب تاکید شده است.

مدرس و پژوهشگر دانشگاه در پایان بیان کرد: مهمترین نکته در بیانیه گام دوم انقلاب یاد کردن از نظام انقلابی است و دیگر نکات بیانیه ترسیم قطب بندی بیانیه است که در آن انقلاب اسلامی ایران را نسبت به قطب آمریکا و شوروی که فرو پاشیده شده است، استوار و پایدار می داند.

دراین نشست حجت الاسلام دکتر مهدی ایمانی مقدم مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی، حجت الاسلام دکتر مهدی همتی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاداسلامی استان مرکزی، دکتر عبداله رحیمی رییس دبیرخانه هیأت امنای استان، پیمان عین القضاتی معاونت فرهنگی و دانشجویی و همچنین حاضران در این نشست نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 999443

وب گردی

وب گردی