راهبردها، محورها و موضوعات برنامه‌سازی برای شبکه‌های برون‌مرزی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب»

واحد پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی صداوسیما «راهبردها، محورها و موضوعات برنامه‌سازی برای شبکه‌های برون‌مرزی براساس بیانیه گام دوم انقلاب» را در قالب گزارش پژوهشی در اسفند 1397 منتشر کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، تدوین راهبردها، محورها، مصادیق و موضوعات برنامه‌سازی برای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برون مرزی بر اساس ابعاد تاریخی، علمی و پژوهشی، اقتصادی، سیاسی- امنیتی، دینی، فرهنگی- اجتماعی بیانیه گام دوم انقلاب از ارکان اصلی این گزارش پژوهشی است.

بیانیه «گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) رویکرد منشوری به تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف انقلاب اسلامی دارد و افق تفسیری بدیع و کارآمدی را در قاموس «نظریه نظام انقلابی» جهت همگرایی بیش از پیش ارکان جامعه اسلامی برای تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» ارائه می‌دهد.

اساس این جهت‌گیری بر کاربست نیروی انسانی جوان در «همه میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بین‌المللی، علمی و ...» استوار است. در این بیانیه، نیل به گفتمان‌سازی از طریق تبدیل مبانی فکری و نظری انقلاب اسلامی به مؤلفه‌های عملیاتی و اجرایی مشهود است.

معاونت برون‌مرزی رسانه ملی با حضور فزاینده و تأثیرگذار خود در سپهر رسانه‌های شنیداری، دیداری و فضای مجازی جهان اسلام و به عنوان قرارگاه مقدم محور مقاومت در آوردگاه رسانه‌ای و تبلیغاتی جهان، نقش و جایگاه ویژه‌ای در عمق‌بخشی به گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه و جهان دارد. این رسانه بین‌المللی با انگاره‌سازی و تصویرپردازی مضامین و مفاهیم نهفته در این گفتمان، می تواند چارچوب معرفتی و فهم مشترکی را بین افکار سطوح مختلف مخاطبان خود ترویج دهد. در نتیجه با توسعه قلمرو ژئوپلیتیک فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای ایران در جبهه مقاومت جهانی موجب به حاشیه‌رانی گفتمان‌های رقیب و برجسته‌سازی گفتمان اسلامی شده و بستر عملیاتی شدن این گفتمان را به سهم خود مهیا سازد.

بر این اساس در گزارش پژوهشی ابتدا، ابعاد و مؤلفه‌های تاریخی، علمی و پژوهشی، اقتصادی، سیاسی- امنیتی، دینی، فرهنگی- اجتماعی و مدیریتی بیانیه «گام دوم انقلاب»، پیرامون دال مرکزی «خودسازی و جامعه‌پردازی و تمّدن‌سازی» مفصل‌بندی شده است. سپس معطوف به رسالت‌ها، مأموریت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل معاونت برون مرزی صدا و سیما، مضامین این ابعاد در قالب راهبردها، محورها، مصادیق و موضوعات برنامه‌سازی یا سیاست‌گذاری تدوین و صورت‌بندی شده است.

میثم اسد بیگی

انتهای پیام/

کد خبر: 999475

وب گردی

وب گردی