تبلت‌ها یا کتاب‌های درسی؛ کدام بهتر است؟

امروزه پیشرفت تکنولوژی بر هیچ شخصی پوشیده نیست و در برخی موارد کتاب‌های درسی جای خود را به تبلت‌ها داده‌اند در چنین شرایطی بحث‌های بسیاری در مورد مناسب بودن یا نبودن این وضع وجود دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، همه ما می دانیم که صفحات تکنولوژیکی در کمتر از دو ثانیه می توانند ما را به اطلاعات بی حد و حصر منتقل کنند؛ اما همیشه نگرانی وجود دارد که وابستگی بیش از حد به ابزارها لذت ساده ای که از مطالعه صفحات کتاب به دست می آوریم را از ما بگیرد.

مزایای آموزش با استفاده از یک تبلت

بدون شک دانش آموزان با استفاده از iPads ها و یا دیگر دستگاه های مبتنی بر تکنولوژی در درس از مزایای آکادمیک برخوردار خواهند بود.

اولا، این ابزار بر تجربه دیجیتالی آن ها تأثیر خواهد گذاشت و به آن ها شجاعت استفاده از مهارت های محاسباتی را به طور ایمن و موثر برای آینده می دهد.

ثانیا، احساس دور شدن از عصر دیجیتال یا پیشرفت های تکنولوژیکی آن برای آن ها وجود نخواهند داشت. اگر از سن نوجوانی در مورد اهمیت اینترنت آموزش داده شود، سطح سواد رایانه‌ای آنها بالاتر خواهد رفت و شانس بیشتری برای تجربه‌های کاری در آینده خواهند داشت.

سوما، سرعت انتقال دانش افراد به طور چشمگیری افزایش می یابد. با پاسخ فوری موتورهای جستجوگر اینترنتی به خواسته‌های یادگیرندگان در قرن بیست و یکم، افراد می توانند پیشرفت تحصیلی خود را با راحتی صفحات وب را به جای گرفتن از صفحات یک کتاب کاغذی ترسیم کنند.

با این حال، افزایش دیجیتالی شدن می‌تواند با یک هدف پنهانی «نظارت سرمایه داری» مرتبط باشد و به گونه‌ای با محدود کردن آگاهی افراد هرگونه امکان تصمیم گیری را از آن‌ها می گیرد.‌

حال آیا استفاده از تکنولوژی در کلاس درس، می تواند جهان را به سوی آن چشم انداز دیجیتالی شدن پیش برد یا خیر.

مزایای آموزش با استفاده از کتاب درسی

با وجود اینکه کتاب فاقد تصاویر متحرک است؛ اما هنوز از منابع کلاس درس پشتیبانی می کنند.

در یک درس پر از افراد مختلف، هر دانش آموز وظایفش را در مورد درس به شیوه خاص خود انجام می دهد و بنابراین هر شخص راه خود را برای استفاده از فناوری دارد و این کار را با سرعت دلخواه خود انجام می دهد.

بنابراین، عادلانه نیست که انتظار داشته باشیم هر فرد بتواند فورا روش‌های محاسبات را درک کند و بهتر است که درس در یک پلت فرم برابر آغاز شود.

مشکل دیگری که می تواند از این ابزارهای جدید ایجاد شود، اختلال کلاس درس است. دانش آموزان جوان هنگام کار با iPads یا لپ تاپ ها می توانند مخفیانه توجه خود را به بازی ها و دیگر برنامه های دیگر منحرف کنند.

درحالی که اگر دانش آموزان از کتابی که در مقابل آنها قرار می گیرند یاد بگیرند، هیچ منبع دیگری باعث حواس پرتی آن ها از معلم و تخته سیاه نمی‌شود.

با وجود این یکی از معایبی که برای کتاب های درسی می توان متصور شد نبود امکان به‌روز‌رسانی آن هاست و باید هر معلم خود از این مسئله آگاه و آن را به دانش آموزان انتقال دهد. نبرد بین کتاب‌های درسی تبلت‌های مبتنی بر فناوری در حال انجام است و تا زمانی که مدارس در کلاس های وابسته به دیجیتال سرمایه گذاری کنند، دانشجویان می توانند منابع یادگیری ترجیحی خود را انتخاب و استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999494

وب گردی

وب گردی