گرامیداشت روز شهید در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه

با حضور مسئولین استانی، فرماندهان نظامی، رئیس، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک مراسم گرامیداشت روز شهید برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حامد قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک با بیان اینکه شهدا هرگز فراموش نخواهند شد، گفت: نام شهید در قرآن به بزرگی یاد شده و صراحتاً بر زنده بودن شهید تأکید شده است. شهدا تا ابد جاوید و زنده خواهند بود چرا که شهید معرف دین، پیامبر و اولیای الهی است.

قائدی با تأکید بر اینکه با نقش‌آفرینی ایثارگران و شهدا، پرچم اسلام به اهتزاز درآمده است، تصریح کرد: ادامه رو بودن در راه شهدا، یعنی اینکه جانفشانی ها و اندیشه ها شهدا را بازخوانی کرده و وآرمانهای چاره ساز و راهگشای آنان را برای بهبود اوضاع کشور و زندگی فردی به کارگیریم.

وی با بیان اینکه در ذهن تک تک شهدای والامقام، اندیشه های بسار رفیعی برای تعالی کشور وجود داشت که با شهادتشان نتوانستند خود این اندیشه ها را عملی سازند، عنوان کرد: قطعاً یادآوری و بهکارگیری آن اندیشهها برای نسل امروز و فردای ایران اسلامی، می تواند راهگشا و راهبر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک با بیان اینکه یکی از مهمترین ابزارهای مقابله با جنگ نرم دشمن، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن شهدا به عنوان الگو به نسل جوان است، تصریح کرد: شناساندن دقیق شخصیت، زندگی و جان نثاریهای شهدا از وظایف مهم و اساسی امروز در جامعه ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه هر کجا شهید تکریم شود نوعی عبادت است و برای تمام حاضران برکت به ارمغان خواهد آورد، اظهارکرد: شهادت، عزت ابدی است.

این مسئول با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور دریایی در جزیره خارک، گفت: اردوی راهیان نور دریایی از 20 اسفند آغاز شده است که با هماهنگی های به عمل آمده ظرفیت های این واحد دانشگاهی نظیر خوابگاه، سلف سرویس، مسجد و سالن ورزشی در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.

قائدی با بیان اینکه تاکنون 3 گروه از راهیان نور دریایی از امکانات واحد خارک استفاده کردند، تصریح کرد: بنا بر پیش بینی مسئولین، امسال شاهد حضور 6 هزار نفر در اردوی راهیان نور دریایی خارگ خواهیم بود که دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ افتخار میزبانی از این گروه را خواهد داشت.

سرهنگ فروتن فرمانده ناوتیپ ذوالفقار در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: اردوی راهیان نور دریایی تا 12 فروردین 98 ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه تلاش شده تا اردوهای راهیان نور دریایی با بالاترین کیفیت برگزار شود، گفت: بازدید از تأسیسات بمباران شده خارک، بازدید از تاسیسات نفتی خارک، بیمارستان زیرزمینی صحرایی و یادمان شهدای گمنام خارک در کنار برنامه هایی چون گشت دریایی، بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، بازدید از موزه شهید رئیسعلی دلواری از اهم این برنامه هاست.


فروتن افزود: نمایشگاهی نیز به منظور آشنایی مردم با رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس برپا شده است.

سرهنگ سیروس حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ثارالله خارک و عبدالحمید صفایی شهردار خارک حضور داشتند که سخنانی در خصوص اهمیت نقش شهدا در حفاظت از کیان کشور و نقشه های دشمنان برای از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت ایراد کردند.
این مراسم با حضوردر گلزار شهدای خارک و عطرافشانی و قرائت فاتحه به پایان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 999508

وب گردی

وب گردی