ایرپادهای اپل سرطان زاست

 بیش از 250 دانشمند، طی درخواستی خواستار توجه سازمان جهانی بهداشت برای ایجاد دستورالعمل های قوی تر در مورد دستگاه های بی سیم شدند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گروهی از دانشمندان در نامه ای به رهبران سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی در مورد ابزار های بی سیم ابراز نگرانی کرده و خواستار افزایش سطح آگاهی عمومی در زمینه میدان های الکترومغناطیسی غیریونیزه (EMF) تولید شده توسط دستگاه های الکتریکی و بی سیم شدند.

آنها به مطالعات علمی که در مورد اثرات نامطلوب EMF، شامل افزایش خطر ابتلا به سرطان، آسیب های ژنتیکی، اختلالات عصبی و نقص یادگیری، اشاره کردند.

این درخواست در زمان افزایش محبوبیت دستگاه های بی سیم مانند ایرپاد اپل انجام شد که از تکنولوژی بلوتوث استفاده و EMF را منتشر می کند.

اپل در سال 2017 بین 14 تا 16 میلیون جفت ایرپاد فروخته است و تحلیلگران انتظار دارند که این تعداد در سال جاری به 50 تا 55 میلیون افزایش یابد.

ایرپادها و دستگاه های مشابه با محدودیت های قانونی امواج رادیویی EMF مطابقت دارند اما دانشمندانی که این پرونده را امضا کرده اند نگران ناکافی بودن این دستورالعمل ها هستند. آنها خواستار رهنمودهای قوی و آگاهی عمومی از خطرات ناشی از امواج رادیویی شدند.

کارشناسان نوشتند: «با انجام هیچگونه اقدامی، WHO نتوانسته نقش خود را به عنوان مهمترین سازمان بین المللی مراقبت های بهداشتی بین المللی تحقق بخشد.»

خطرات استفاده از هدفون های بی سیم

کارشناسان می گویند استفاده از هدفون های بی سیم مانند ایرپاد به خصوص مربوط به دلیل استفاده از دستگاه در کانال گوش است.

«جی فیلیپس» استاد بیوشیمی دانشگاه کلرادو، که یکی از دانشمندان امضا کننده این درخواست است توضیح داد که قرار دادن ایرپادها در کانال گوش، بافت های سر را به مقدار زیادی تحت تاثیر اشعه فرابنفش رادیویی قرار می دهد.
فیلیپس گفت: این امر خطر تومور و سایر شرایط مرتبط با عملکرد سلولی غیرطبیعی را ایجاد می کند.

تصمیم شرکت اپل برای حذف جک هدفون در آیفون۷ بیش از سایر محصولات این شرکت جنجال به پا کرد و سوالات فراوانی را در افکار عمومی ، به وجود آورد.

بخشی از سیاست‌هایی که شرکت اپل را برای حذف جک هدفون مصمم ساخت، مجبور کردن کاربران به استفاده از هدفون‌های وایرلس بود. مدتی پس از اعلام این تصمیم، این شرکت هدفون‌های بیسیم خود با نام AirPod را معرفی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999511

وب گردی

وب گردی