مشارکت دانشگاهیان واحد اردبیل در آزادسازی زندانیان مالی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی هر سال در امر آزادی زندانی های مالی مشارکت دارد و در آینده پررنگ تر حضور می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در مراسم آزادسازی 35 زندانی مالی بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی، دادگستری، امور زندان ها و ستاد دیه رویکرد خوبی در خصوص آزادی زندانی ها داشته اند و باید کاری انجام شود که تاثیرگذاری آن در جامعه نمود داشته باشد.

وی افزود: اگر جامعه ای حضرت علی(ع) را به عنوان الگو داشته باشد به چیز دیگری نیاز ندارد و اگر جامعه ای علی(ع) را نداشته باشد، هیچ چیز در آن جامعه وجود ندارد.

رسولی ادامه داد: خداوند الگو و اسوه ای برای بشریت معرفی کرده و باید کاری انجام دهیم که زندگی ما در راه و شبیه آن ها باشد و کاری نکنیم که در پیشگاه خدا و ائمه شرمسار و شرمنده شویم.

این استاد دانشگاه گفت: کم و کاستی ها و خلاء نظام اجتماعی و مردمی در دادگاه ها و زندان ها خود را نشان می دهد که ضرورت دارد با مشارکت مسئولان و مردم سر و سامان یابد.

رسولی اظهار کرد: نظام اجتماعی و اقتصادی ما باید آنقدر بهبود یابد که اینقدر حجم پرونده ها زیاد نباشد و ضرورت دارد که روی کرامت انسانی به صورت مداوم کار شود.

وی افزود: به خاطر آرمان هایی که شهدا در راه آن خون خود را هدیه کردند باید جامعه ای ایجاد شود که الگوی جهانیان شود که برای این منظور از یک طرف دولت در بهبود امور اقتصادی تلاش کند و از طرفی در راه ترویج کرامت های اخلاقی باید کار کرد.

در ادامه حجت الاسلام قاصدی رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز گفت: بیش از 35 هزار پرونده مالی اجرایی داریم که از بین آن ها حدود 700 نفر در زندان های استان هستند و اگر مدیریت دادگستری نبود همه آن ها باید در زندان بودند.

حجت الاسلام محمد علی قاصدی بیان کرد: تلاش های زیادی صورت می گیرد ولی این تلاش ها جوابگوی حجم عظیم بدهکاران مالی و زندانیان نیست و به همین منظور دست یاری به سوی اقشار مختلف مردم دراز می کنیم که یاریگر محکومین مالی باشند.

وی افزود: حضور دانشگاهیان در امر خیر آزادی زندانیان نشان دهنده این است که اقشار فرهیخته دانشگاهی نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت نیستند.

خدادادی نایب رئیس ستاد دیه استان نیز اظهار کرد: تاکنون 314 محکوم مالی آزاد شده که 270 نفر را ستاد دیه آزاد کرده و 44 نفر نیز از سوی یک خیر به آغوش خانواده های خود بازگشته اند.

یوسف خدادادی گفت: میزان محکومیت آن ها بیش از 70 میلیارد تومان است که از 30 میلیارد آن خود شاکیان گذشت کرده اند، 2 میلیارد خود خانواده ها آورده داشته اند، 3 میلیارد تسهیلات بانکی هماهنگ شده و 5 میلیارد از طریق ستاد دیه، صندوق ذخیره بیمه بدنه کمک بلاعوض شده و 30 میلیارد هم تقسیط شده است.

وی افزود: امروز 35 نفر با 10 میلیارد بدهی آزاد می شوند که 2 میلیارد تومن از طریق کمک و تقسیط فراهم شده و 8 میلیارد نیز شاکیان گذشت کرده اند.

خدادادی گفت: 682 محکوم مالی هنوز در زندان ها به سر می برند.

کد خبر: 999593

وب گردی

وب گردی