موشک سایوز با موفقیت به ایستگاه فضایی رسید

فضاپیمای «Soyuz MS 12» از پایگاه فضایی بایکورر در قزاقستان به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک فضانورد روس و دو فضانورد آمریکایی روز جمعه، با فضاپیمای سایوز روسیه، از پایگاه فضایی بایکورر در قزاقستان راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

آنها بعد از 8 ساعت به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند. دو تن از این فضانوردان یعنی «نیک هیگ» آمریکایی و همکار روس او، «الکسی اوچینین» سال گذشته از سانحه‌ای که هنگام پرتاب یک فضاپیمای سایوز « MS-10 » پیش آمده بود، جان به در برده و مجبور به فرود اضطراری شده بودند.

این دو فضانورد در هفته جاری اعلام کرده بودند که این بار اطمینان دارند به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رسید و «کریستینا کوچ» دیگر فضانورد آمریکایی در پرواز روز سه‌شنبه این دو تن را همراهی کرد.

موشک حامل سفینه این فضانوردان ساعت 1:14 به وقت محلی عازم فضا شد و هشت ساعت بعد به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.

فضاپیمای سایوز روسیه پراستفاده‌ترین فضاپیمای سرنشین‌دار جهان به شمار می‌رود.

در حال حاضر «اولگ کوننکو» فضانورد روسی، « دیوید سنت ژاک » از آژانس فضایی کانادا و « آن مک کلاین » از ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی مستقر هستند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی (به انگلیسی: International Space Station) یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته می‌شود. این ایستگاه فضایی در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 999608

وب گردی

وب گردی